فاز دوم سنگفرش چهارباغ عباسی ظرف ۲ هفته آینده تکمیل می شود

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: فاز دوم سنگفرش چهارباغ عباسی تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته و ظرف ۲ هفته آینده تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سنگفرش چهارباغ عباسی به منظور احیای دولتخانه صفوی و پس از تکمیل طرح سنگفرش میدان امام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفت تا خیابان چهارباغ عباسی به خیابان سپه و سپس به میدان امام خمینی (ره) متصل شود.

با اجرای طرح سنگفرش چهارباغ، حوض ها و آبنماهای قدیمی این خیابان احداث و محور گردشگری چهارباغ عباسی به شکل قدیمی خود احیا می شود.

حسین کارگر مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان در این باره اظهارکرد: چهارباغ عباسی که یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین خیابان های ایران و جهان است که قدم زدن در آن حال انسان را تغییر می دهد، از این رو بر اساس برنامه ریزی مدیران شهری طرح پیاده راه سازی چهارباغ در ۴ فاز تعریف شد.

وی افزود:پیاده راه سازی و سنگفرش ضلع شرقی خیابان چهارباغ عباسی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان شیخ بهایی تکمیل شده و هم اکنون شهروندان می توانند از این قسمت به عنوان پیاده راه استفاده کنند.

مدیرمنطقه ۳ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سنگفرش فاز دوم چهارباغ از ضلع شرقی چهارباغ عباسی حدفاصل خیابان شیخ بهایی تا خیابان آمادگاه در دست اجراست، عنوان کرد:  این پروژه تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته و ظرف ۲ هفته آینده تکمیل می شود.

کارگر خاطرنشان کرد: فاز سوم این طرح در ضلع غربی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان شیخ بهایی و فاز چهارم از خیابان شیخ بهایی تا خیابان آمادگاه به ترتیب اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: تبدیل‌شدن چهارباغ به پیاده راه، علاوه بر کاهش میزان تردد خودروها در این خیابان و همچنین کاهش آلودگی هوا در کلان‌شهر اصفهان مزایای متعددی را در پی خواهد داشت؛ مزایایی که به گفته بسیاری از کارشناسان موجب ایجاد سرزندگی و حضور و تعامل بیشتر شهروندان اصفهانی می‌شود.

مدیر منطقه ۳ ادامه داد: معماری این خیابان بر اساس روحیات انسانی و اسلامی انجام شده و حفظ و احیای این خیابان با تمام مختصاتی که دارد، از وظایف مردم و شهرداری است.

کد خبر 326838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.