۹ آذر آخرین مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی فنی و حرفه ای و غیرانتفاعی ها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: مهلت ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید موسسات آموزش عالی سال ۹۶ روز ۹ آذرماه به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین توکلی با بیان اینکه اطلاعیه سازمان سنجش درباره تکمیل ظرفیت پذیرش برخی از کدرشته های تحصیلی دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید موسسات آموزش عالی سال ۹۶ از روز شنبه ۶ آبان ۹۶ منتشر شده است، گفت: مدارک لازم در اطلاعیه سازمان سنجش درج شده است و متقاضیان می توانند تا ۹ آذر ۹۶ برای ثبت نام به آموزشکده و یا موسسه آموزش عالی رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود، تا امروز ۱۶ آبان ماه ۹۶ تعداد ۳ هزار و ۲۱۶ نفر در تکمیل ظرفیت پذیرش برخی از کدرشته های تحصیلی دانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در آزمون کاردانی نظام جدید ثبت نام کرده اند.
توکلی افزود: علاقه مندان به تحصیل در این موسسات اعم از اینکه در این آزمون ثبت نام کرده یا نکرده اند می توانند برای ثبت نام در رشته تحصیلی متناسب با مدرک دیپلم خود در شاخه های فنی و حرفه ای یا کاردانش موسسات آموزش عالی پذیرنده با مراجعه به لینک جستجو و کد رشته در سایت سازمان سنجش، ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه با مدارک لازم به آموزشکده و یا موسسه آموزش عالی رشته مورد تقاضا مراجعه کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش ادامه داد: داوطلبان باید در زمان ثبت نام از طریق موسسه مربوط بابت هزینه ثبت نام مبلغ ۲۰۰ هزار ریال (۲۰ هزار تومان) را از طریق سیستم پرداخت الکترونیکی سازمان سنجش پرداخت کنند.

 ثبت نام ۳۸ هزار نفر در تکمیل ظرفیت پیام نور و غیرانتفاعی‌ ها
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش از ثبت نام بیش از ۳۸ هزار نفر در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری ۹۶ موسسات آموزش عالی غیردولتی ـ غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور خبر داد.
وی با بیان اینکه تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور از ۲۹ مهرماه ۹۶ آغاز شده است و متقاضیان تا ۳۰ آبان ۹۶ فرصت دارند در مرحله تکمیل ظرفیت ثبت نام کنند، افزود: این مرحله با توجه به درخواست برخی از موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و دانشگاه پیام‌نور مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ ایجاد شده است و داوطلبان علاقه مند به تحصیل می توانند در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه و موسسات شرکت کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: داوطلبان به منظور اطلاع از رشته‌های تحصیلی و موسسات پذیرنده دانشجو در این مرحله می‌توانند به لینک جستجوی عنوان موسسه و کدرشته مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و پایگاه اطلاع‌رسانی موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و یا پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام‌نور مراجعه کنند.
وی با تاکید بر اینکه داوطلب می تواند ضمن مشخص کردن رشته و موسسه مورد علاقه خود، با به همراه داشتن مدارک اعلام شده به مؤسسه آموزش عالی محل پذیرش رشته مورد تقاضا مراجعه کند، یادآور شد: تمامی متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۶ دارای مدرک دیپلم کامل متوسطه نظام قدیم (دوره چهارساله) یا پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی (فوق دیپلم) بوده باشند و در صورت امکان تشکیل کلاس برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری از سوی مؤسسه مورد تقاضا، آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۶ موفق به اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی شوند، می‌توانند در رشته و یا رشته‌های تحصیلی مربوط متقاضی شوند.

 اعلام آمار ثبت نام و آخرین مهلت تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش گفت: متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسـته ۹۶ تا اول آذر فرصت دارند در این مرحله ثبت نام کنند.
توکلی اظهار داشت: مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی) در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسـته سال ۱۳۹۶ از سوم آبان آغاز شده و تا اول آذرماه ۹۶ ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مرحله تکمیل ظرفیت برای این رشته ها با توجه به درخواست دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی مبنی بر عدم تکمیل ظرفیت رشته‌های تحصیلی پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی) در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال۱۳۹۶ برگزار شده است، تصریح کرد: تمامی داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی می توانند بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش تا مهلت زمانی اعلام شده برای ثبت نام مراجعه کنند.
وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند تا اول آذرماه ۹۶ با مراجعه به دانشکده‌ها و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه ای و یا مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی و کسب اطلاع از رشته‌های پذیرنده دانشجو در این مرحله نسبت به شرکت و انتخاب کدرشته محل مورد تقاضای خود اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش اظهار داشت: تا امروز ۱۶ آبان ماه ۹۶ تعداد ۵ هزار و ۵۲۴ نفر در تکمیل ظرفیت پذیرش رشته های تحصیلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسـته ثبت نام کرده اند. 

منبع:ایرنا

کد خبر 326815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.