اقتصاد کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان مردمی می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند مردمی شود و رشد و توسعه پیدا کند.

الله‌وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تأثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در افزایش مشارکت مردم در جهش تولید و تحقق شعار سال و منویات رهبری اظهار کرد: دو مقوله مشارکت مردم در جهش تولید و رشد اقتصاد دانش بنیان در رشد و پیشرفت هر اقتصادی دارای اهمیت است و اقتصاد کشور نیز با اتکا به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند مردمی شود و رشد و توسعه پیدا کند.

وی افزود: در بعد اقتصاد مردمی تمام دنیا و حتی کشورهای سوسیالیستی به این اقتصاد مردمی روی آورده‌اند و تمام امکانات بخش خصوصی در راستای تولید و رشد اقتصاد و صنعت و اشتغال کشور به کار گرفته شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: در کشور اهمیت چندانی به رشد اقتصاد بخش خصوصی داده نشده است؛ در دهه فعلی اقتصاد بخش خصوصی باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا تنها راه نجات اقتصاد هر کشوری توجه به اقتصاد بخش خصوصی و مردم پایه است.

دهقانی بیان کرد: دارایی‌های بخش مردمی چندین برابر دارایی‌های بخش دولتی است و در صورت ورود بخش مردمی به حوزه تولید، ارزش افزوده چندین برابری نصیب دولت می‌شود.

وی ادامه داد: اینکه تصور کنیم با حضور صرف دولت در اقتصاد می‌توانیم به پیشرفت برسیم، اشتباه و مسیر محکوم به شکست است، کشورهای زیادی این مسیر را رفته‌اند و اقتصاد آنها به بن بست رسیده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: تعیین شعار سال با مضمون مشارکت مردم در جهش تولید هوشمندانه انجام شده است و هدف از این نام‌گذاری، جلب توجه مسئولان به پتانسیل بالای بخش مردمی بوده است.

دهقانی افزود: دولت باید از اقتصاد، صنعت و تولید بنگاه دارای بیرون برود و نقش مدیریت کننده سرمایه‌های دولتی و خصوصی و تمام امکانات و سرمایه موجود در کشور را بر عهده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به شرکت‌های دانش بنیان یک اصل مسلم و پذیرفته شده است و هر روز تکنولوژی‌ها با توجه به یافته‌های روز بشری به روز و نو می‌شوند و تکنولوژی‌های مختلفی در دنیا و حتی کشور ما توسط این شرکت‌های دانش بنیان به بازار و به خصوص صنایع بالادستی و پایین دستی تزریق شده است.

کد خبر 755055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.