۳۶۱ بیمار سکته مغزی در ۶ ماهه امسال در اصفهان امدادخواهی شدند

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان اصفهان به ۳۶۱ بیمار سکته مغزی امدادرسانی کرد که بیشتر این بیماران در رده سنی ۷۰ تا ۸۰ سال بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، دکتر غفور راستین اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری، پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۱۰۴ هزار و ۹۱۵ ماموریت شامل ۳۴ هزار و ۴۷۹ حادثه رانندگی اعزام شدند که از مجموع ماموریتهای اورژانس استان اصفهان، ۴۹ هزار و ۶۷۸ ماموریت مربوط به شهرستان اصفهان بوده است. 
وی افزود: در این مدت در استان اصفهان، امدادرسانی به ۴ هزار و ۴۱ حادثه سقوط، ۱۱۲ مسمومیت با منوکسیدکربن و ۷۴ مورد غرق شدگی از سوی واحدهای امدادی اورژانس ۱۱۵ انجام شد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، برای ۳۶۱ مورد سکته مغزی از اورژانس ۱۱۵ شهرستان اصفهان امدادخواهی شد که پرسنل اورژانس ضمن حضور بر بالین بیمار و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به آنان، بیماران را به بیمارستان منتقل کردند.
راستین خاطرنشان کرد: از مجموع موارد سکته مغزی در این مدت، ۵ نفر زیر ۴۰ سال سن داشتند و بیشترین بیماران در رده سنی ۷۰ تا ۸۰ سال بودند.
وی یادآور شد: زنان ۴۵ درصد و مردان ۵۵ درصد از موارد سکته مغزی را در این ۶ ماه به خود اختصاص دادند.

کد خبر 325408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.