بازارچه طعم فناوری در زندگی برگزار می‌شود

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی گفت: بازارچه طعم فناوری در زندگی برای نخستین‌بار برگزار شده و استفاده از محصولات با فناوری خاص موجب جذابیت برنامه‌های جشنواره می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید آجلی امروز_ شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، ضمن اشاره به نبوغ شیخ بهایی که توانسته است از دل دانش فناوری را بیرون بیاورد و آن را تبدیل به کارآفرینی کند، اظهار کرد: در این جشنواره نفرات اول تا سوم هر بخش روز پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت معرفی می‌شوند.

وی افزود: داوری‌های سختی در سال جاری انجام شده است، زیرا با نگاهی کیفی این داوری‌ها صورت پذیرفته است، همچنین در هفته گذشته کارگروه‌های نهایی برگزار شده است و چهارشنبه هفته جاری نیز شورای علمی نفرات را صحه می‌گذارد و تأیید می‌کند، البته دو بخش داوری صنعت ساز و آبفا هنوز باقی مانده است.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ادامه داد: جوایز این جشنواره نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد رشد داشته است به طور مثال در بخش فن‌آفرینی رشدیافته برای نفر اول در سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که امسال ۳۰۰ میلیون تومان شده است تا موتور محرکی برای شرکت کردن شرکت‌ها در این جشنواره باشد.

آجلی اظهار داشت: در بخش طراحان کسب‌وکار برای رتبه اول تا سوم به ترتیب ۱۵۰،۱۰۰ و ۷۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، همچنین در بخش فناوری صنعت ساز که تنها یک شرکت به عنوان شرکتی که توانسته است محصول خود مبتنی بر خلاقیت و نوآوری را تجاری‌سازی کند و به مرحله تولید انبوه برساند انتخاب می‌شود

وی گفت: در هجدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی بخش جانبی جایزه ویژه مدیریت شهری وجود دارد که دومین دوره‌ای است که برگزار می‌شود و با حمایت و بنیان‌گذاری شهرداری اصفهان رقم خورده است و امیدواریم به عنوان قسمت اصلی جشنواره در سال‌های آینده حضور داشته باشد.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی افزود: با توجه به رایزنی که با وزارت نیرو انجام شده است، در جشنواره سال جاری جایزه ویژه بخش فناوری آب به همت آب و فاضلاب استان اصفهان با محوریت‌های متنوع مبتنی بر فناوری در نظر گرفته شده است که این جایزه برای اولین بار اعطا خواهد شد.

آجلی بیان کرد: ۴۸۱ ثبت‌نام اولیه از ۲۶ استان انجام شده است که از این تعداد ۱۰۲ شرکت به مرحله نیمه نهایی رسیدند؛ ۶۳ طرح مربوط به بخش طراحان کسب و کار و ۳۹ طرح مربوط به بخش فنی‌آفرینی و تجاری‌سازی است.

وی با بیان اینکه سال جاری اولین سالی است که بعضی از رویدادها در داخل شهرک علمی‌تحقیقاتی انجام می‌شود، گفت: شش سال متوالی است که در شعار سال از کلمه تولید استفاده شده است، به این منظور رویکرد شهرک این بوده است که مشارکت بیشتری برای تأمین مالی جمعی برای تولید بیشتر داشته باشد.

دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار کرد: از آنجا که این رویداد اهداف مختلفی را دنبال می‌کند، برنامه‌های متفاوتی برای آن پیش‌بینی شده است. برپایی نمایشگاه ارائه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری مذاکرات B2B شرکت‌های داخلی، پل سرمایه‌گذاری، بازارچه طعم فناوری در زندگی، رویداد ارائه نیازهای فناورانه مخصوص صنایع بزرگ، دریچه‌ای به آینده، تأمین مالی جمعی، گردهمایی سکوهای تأمین ملی جمعی و کارگاه روش‌های نوین تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، رویدادهای بازی آفرینی و نشست میز مسائل دانش‌بنیان از جمله این رویدادها است.

آجلی ادامه داد: تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های قبلی برگزاری بازارچه طعم فناوری در زندگی است که برای عموم کاربرد دارد، اما حتماً در این محصولات از فناوری خاصی استفاده شده است که موجب جذابیت برنامه‌های جشنواره می‌شود.

کد خبر 752615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.