دل های شهدا وابسته به عالم ملکوت بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: شهدا با راضی کردن پدر و مادر و همسر خود و با وجود داشتن فرزند و امکانات مادی رفتند و به آرزوی دیرینه خود رسیدند که همه این ها در نقطه ای به نام انقطاع جمع است، انقطاع یعنی دل کندن، دل های آن ها وابسته به عالم ملکوت است گرچه جسم آن ها در عالم ملک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در مراسم تشییع پنج شهید دفاع مقدس و دو شهید مدافع حرم اظهار کرد: شهدا وظیفه سنگینی را بر دوش ما گذاشتند، مردم امروز آمده‌اند تا از شهدا تجلیل کنند، شهدا نیاز به تجلیل ندارند بلکه بزرگداشت آن ها نیاز معنوی و دین شهدا بر گردن ماست.

وی افزود: شهدا با راضی کردن پدر و مادر و همسر خود و با وجود داشتن فرزند و امکانات مادی رفتند و به آرزوی دیرینه خود رسیدند که همه این ها در نقطه ای به نام انقطاع جمع است، انقطاع یعنی دل کندن، دل های آن ها وابسته به عالم ملکوت است گرچه جسم آن ها در عالم ملک است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: روزه، اعتکاف و حج عباداتی است برای منقطع شدن و رسیدن به خدا و جهاد بالاترین عملی است که انسان را به انقطاع رهنمون می‌سازد؛ در آیه ۲۸ سوره توبه رمز خدایی شدن سبکبال بودن است و کسی سبکبال بال می‌زند که سبک بار باشد، سنگینی همان حب دنیا و چسبندگی به دنیا و رضایت از آن است.

وی با تأکید بر اینکه شهدا برای ما پیام انقطاع دارند، ادامه داد: وظیفه ما در قبال شهدا این است که پیام جهاد و ایستادگی روی مواضع اصولی اسلام و انقلاب، دفاع از آرمان‌های نظام، توجه به فرمان ولی فقیه و ایستادگی در برابر انجام دستورات ایشان را بر دوش خود حس کنیم.

مهدوی با بیان اینکه شما مرد و زن در اینجا برای تجلیل شهدا حضور پیدا کرده‌اید، خاطرنشان کرد: بسیاری از حاضر در این جمع نیز با همین روحیه انقلابی در اینجا حضور پیدا کرده‌اند و همان عاقبت نیکی را که برای شهدا ترسیم می‌کنند، انتظار می‌کشند.

وی تصریح کرد: قرآن می‌گوید کسانی از شهدا تجلیل می‌کنند که راهشان راه شهدا بوده و منتظر همان سرنوشت شهدا هستند و عهد می‌بندند که راه شهدا را تا آخرین قطره خون خود ادامه دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه شهدا به پیمان خود عمل کردند، گفت: ما چه کار کردیم؟ آیا مطمئن هستیم که در روز قیامت سرمان در مقابل شهدا بالاست؟ مسؤولانی که دم از تغییر می‌زنند بگویند منظورشان از تغییر چیست، آیا تغییر در جهت مسیر شهداست یا راه دیگری؟  

وی در پایان مطرح کرد: امید دارم خون این شهدا را که ضامن بقای انقلاب، تضمین کننده هوای پاک در اذهان و اجرای معروفات در سطح جامعه است حفظ کنیم و بتوانیم به وظیفه‌ای که بر دوش ما گذاشتند و رفتند عمل کنیم؛ خانواده‌های شهدا این مرد و زن برای تسکین دل شما در اینجا حضور پیدا کرده‌اند.

کد خبر 325028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.