توقف و پارک خودرو زیر درختان کهنسال شهر خطر آفرین است

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان از شهروندان خواست هنگام وزش باد از توقف و پارک خودرو زیر درختان کهنسال شهر اصفهان به دلیل خطر آفرینی درختان پرهیز کنند.

احمد سلیمانی پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: درختانی که احتمال خطر آفرینی دارند، توسط کمیته رفع خطر سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان علامت گذاری شده و پلاکاردهایی در مجاورت آنها نصب شده است.

وی با اشاره به دلایل سقوط درختان گفت: سقوط درختان در اصفهان به دلایل مختلفی بستگی دارد، اما کمبود آب نیز یکی از دلایل سقوط درختان است چرا که در حال حاضر با بحران کم‌آبی روبرو هستیم و آبیاری با صرفه‌جوئی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: دلیل دیگر این موضوع، بادهایی است که در سطح شهر وزش دارد، به دلیل شدت این بادها احتمال شکسته شدن درختان کهنسال صورت می‌گیرد؛ البته این پدیده مختص اصفهان نیست.

سلیمانی پور با اشاره به آفت درختان بیان کرد: برخی از درخت‌های ما دچار آفت می شوند، به عنوان مثال آفتی وجود دارد که داخل درخت نارون را از بین برده و چوب درخت را شبیه خاک اَره می‌کند، یا حتی  برخی آفت‌ها شاخه‌های درختان را از شاخه‌های بالا خشک می‌کند تا اینکه به پائین برسد و این سبب می‌شود که درخت با یک باد سست شده و سقوط کند.

وی خاطرنشان کرد: برای آفت‌زدائی سالی ۲ بار سم‌پاشی انجام می‌شود تا درختان از آفت دور شوند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: کمیته رفع خطر این سازمان بازدید هایی را از درختان شهر انجام و درختانی که احتمال خطر آفرینی دارند را علامت گذاری میکنند تا این درختان برداشت شود.

وی تاکید کرد: برداشتن بعضی از درختان در حد ضرورت نیست اما لازم است در زمان باد و طوفان رعایت فاصله از آنها صورت گیرد تا اتفاقی حادث نشود.

سلیمانی پور گفت: شهروندان بدانند اگر حادثه ای در خصوص سقوط درخت بر روی وسایل نقلیه آنها اتفاق افتاد، بلافاصله با فوریت های پلیس ۱۱۰ تماس گرفته تا ماموران راهور کروکی را بکشند و با آن کروکی به اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان مراجعه و فرمی را در این رابطه تکمیل کنند و سپس خسارت خود را از طریق بیمه مسؤولیت دریافت نمایند.

کد خبر 324843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.