اجرای طرح ساماندهی اطراف منارجنبان مطابق با خواسته های میراث فرهنگی

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: طراحی جدید مجموعه تجاری و فرهنگی برای اجرای طرح ساماندهی اطراف منارجنبان با محدودیت ها و شرایط خاص تعیین شده میراث فرهنگی انجام شده است.

سید عباس روحانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، ایجاد فضای شهری زنده در کنار بنای تاریخی منارجنبان را برای ارائه خدمات به گردشگران لازم و ضروری دانست و اظهارکرد: طرح ساماندهی اطراف منارجنبان حدود سه سال پیش از سوی شهرداری با مشارکت بخش خصوصی کلنگ زنی شد و هماهنگی های لازم با آموزش و پرورش برای آزادسازی مدارس در مسیر این طرح صورت گرفت؛ اما متاسفانه سازمان میراث فرهنگی به برخی موارد این طرح ایراداتی وارد کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه تعامل بین سرمایه گذار، طراح و سازمان میراث فرهنگی برای اجرای طرح اول ساماندهی اطراف منارجنبان انجام نشد، شهرداری درصدد تغییر طرح برآمد و در این راستا شهرداری برای اجرای طرح ساماندهی اطراف منارجنبان با یکی از سرمایه گذاران با تجربه وارد مذاکره شد تا مجموعه تجاری و فرهنگی در کنار بنای تاریخی منارجنبان ایجاد شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: برای تحقق این مهم زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع آزادسازی شده است و آورده شهرداری زمین و پروانه و آورده سرمایه گذار بخش خصوصی ساخت مجموعه تجاری و فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه این پروژه در مجاورت منارجنبان قرار دارد، حساسیت خاصی به خاطر مباحث طراحی، سطح اشغال آن و سایر موارد دارد.

روحانی با بیان اینکه در حال حاضر طی فراخوانی که توسط مدیریت امور مشارکت های شهرداری انجام شد، پیمانکار پروژه مشخص شده است، گفت: در حال حاضر مراحل طراحی و تهیه نقشه ها در حال انجام است تا پس از آن پروانه ساخت صادر و عملیات احداث این مجموعه آغاز شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان زمان بر بودن اجرای مجموعه تجاری و فرهنگی در مجاورت منارجنبان را به دلایل مباحث  میراثی خواند و اظهارکرد: به همین دلیل نمی توان زمان دقیقی برای بهره برداری از این پروژه اعلام کرد.

وی یادآور شد: قبلاً طراحی های انجام شده برای این پروژه  مورد تأیید اداره کل میراث فرهنگی میراث نبود، از این رو آن طراحی ها کنارگذاشته شد و در حال حاضر طراحی جدید با محدودیت ها و شرایط خاص تعیین شده میراث فرهنگی انجام شده و تمام خواسته های میراث در طراحی پروژه مد نظر قرار گرفته است.

روحانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طراحی و محاسبات پروژه انجام شده و امیدواریم به محض انعقاد قرارداد، پروانه ساخت صادر و پیمانکار مشغول کار شود.

کد خبر 323209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.