اداره امور شهر در این مدت در استان نمونه بوده است/ مدیریت شهری همیار خانواده ها

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به روز روستا و عشایر گفت: قبل از اینکه شهرها توسعه یابند باید روستاها توسعه می یافت و حجم مشکلات شهری ناشی از رعایت نکردن این مهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح الله معین در جلسه علنی صبح امروز شورای شهر اصفهان اظهار کرد: از همه همکاران به دلیل همکاری و مساعدتی که با شهرداری تا زمان صدور حکم شهردار اصفهان داشتند تشکر می کنم و نحوه اداره امور شهر اصفهان در این مدت در بین شهرهای استان نمونه بوده است و این حاصل همکاری همه عزیزان شورای شهر بوده است.

وی افزود: همکاری های اعضای شورا باعث شد سطح خدمات تنزل نداشته وکارها به روال عادی خود ادامه داشته باشد و البته مدیران و معاونان هم نهایت تعهد خود را نشان دادند و اکنون وارد فاز جدیدی از مدیریت شهری شده ایم.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه باید گزارشی از وضعیت فعلی مدیریت شهری داده شود، گفت: دیروز این گزارش را تا حدی ارائه دادم و امید است به نقطه مطلوبی در این آمارها برسیم.

معین با اشاره به تغییراتی که شهردار اصفهان می خواهد اعمال کند، اضافه کرد: نیازمندی به متخصصان شورا از حالا احساس می شود و اعضای شورا همانند گذشته که با دلسوزی کار می کردند امید است از این به بعد هم با دلسوزی کمک کنند تا کارها انجام شود.

وی افزود: امید است دکتر نوروزی با همکاری شورای شهر بتواند امورات شهری را پیش ببرد تا شاهد ارائه خدمات بیشتر به مردم باشیم.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به هفته نیروی انتظامی، این هفته را به تمام سبزپوشان نیروی انتظامی  که در جهت تامین امنیت تلاش می کنند، تبریک گفت و اظهارکرد: بدون شک وجود نیروی انتظامی یکی از نیازهای مدیریت مطلوب شهری است و مردم در زندگی روزانه خود باید احساس امنیت کنند، البته به لطف خدا این مهم تا حد زیادی در شهر تامین شده است.

معین اضافه کرد: البته تاکنون از همکاری زیاد نیروی انتظامی در راستای بهبود ترافیک بهره مند بوده ایم اما باید این همکاری ها افزایش داشته باشد.

وی افزود: شهری مانند اصفهان را تنها با حضور نیروی انسانی نمی توان مدیریت کرد بلکه باید با استفاده از فناوریهای نوین در این راستا فعالیت کرد، البته در ردیف های بودجه ای برای این مهم اعتباراتی اندیشیده شده است.

رییس شورای شهراصفهان با اشاره به اینکه روزهای ابتدایی شروع به کار قطار شهری اصفهان با یکهزار نفر مسافر همراه بوده است، گفت: این درحالی است که امروزه این رقم به ۲۰ هزار نفر رسیده و امید است تا پایان سال خط اول مترو به صورت کامل به بهره برداری برسد.

معین افزایش همکاری های مدیریت شهری با نیروی انتظامی را امری الزامی برای بهبود ترافیک شهر اصفهان دانست که باید در این مورد تلاش های بیشتری شود.

وی با اشاره به روز جهانی کودک نیز، تصریح کرد:کودکان عزیزترین سرمایه  خانواده ها هستند و تلاش ها بر این بوده تا اصفهان جزو شهرهایی باشد که امکانات مناسبی برای کودکان فراهم کند.

رییس شورای شهراصفهان گفت: البته تلاش های زیادی در این راستا انجام شده اما با توجه به جمعیت شهری نیاز به فعالیت های بیشتری است.  

وی افزود: تلاش ما این است که مدیریت شهری همیار خانواده ها باشد تا زمینه را برای پرورش کودکان فراهم کند.

معین به روز روستا و عشایر اشاره و تصریح کرد: اگر می خواهید مشکلات شهری رفع شود قبل از رسیدگی به شهرها باید به روستاها رسیدگی شود.

وی افزود: براساس مرکز آمار شهرداری اصفهان وسعت شهر اصفهان ۵ درصد از استان اصفهان است که ۶۴ درصد آن در حریم و ۳۶ درصد آن محدوده قانونی شهر است.

رییس شورای شهر اصفهان با اشاره به حجم ترافیک شهر اصفهان، گفت: روزانه ۲۸ هزار نفر با یکهزار و ۷۴۰ سرویس حمل و نقل از شهرهای همجوار اصفهان وارد اصفهان شده و ۱۱ خانوار به قصد سکونت از شهرها و استان های همجوار به اصفهان مراجعه می‌کنند.

معین افزود: همچنین ۷۰ درصد ساکنان اصفهان متولد شهر و یا حومه شهر اصفهان هستند

وی با اشاره به اینکه امروز حلقه مدیریت شهری تکمیل شده است، ابراز امیدواری کرد که اقدامات شهری به خوبی پیش برود.

کد خبر 322426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.