برگزاری دهمین رویداد جهانی فتوواک در اصفهان

رویداد جهانی فتوواک به عنوان بزرگترین رویداد عکاسی جهان از اهمیت خاصی برخوردار است که دهمین دوره آن امسال در سراسر ایران و با محوریت اصفهان برگزار می شود.

مسئول برگزاری این رویداد فرهنگی هنری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایمنا ضمن اعلام این خبر گفت: رویداد جهانی فتوواک رویدادی بزرگ در عرصه هنر عکاسی است که امسال با محوریت شهر اصفهان در ۲۵ شهر کشور برگزار می شود.

پارسا باقری افزود: این رویداد بزرگ که امکان حضور و هنرنمایی برای تمامی عکاسان را در کشور فراهم کرده، فرصتی را برای عکاسی از سوژه های خیابانی در یک مسیر مشخص با موضوع آزاد فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: عکاسانی که در این رویداد ثبت نام کرده اند امروز راس ساعت ۱۵ در مقابل عمارت عالی قاپو در میدان نقش جهان حاضر می شوند و ضمن پیاده روی از مقابل این عمارت باشکوه تا کاخ هشت بهشت واقع در پارک شهید رجایی، از مناظر خیابانی مورد نظرشان عکاسی می کنند.

باقری از برگزاری رویداد فتوواک با شعار «تحول، اتحاد و عکاسی آگاهانه» خبر داد و اظهار داشت: هدف از انتخاب این شعار پرمحتوا تاکید بر این مسئله است که عکاسی صرفا گرفتن یک دوربین در مقابل یک موقعیت و فشردن یک دکمه نیست! بلکه این حرفه نیازمند یک آگاهی وسیع است که یک عکاس باید نسبت به اهمیت آن توجه کند و پیش از اقدام به عکاسی نسبت به ایجاد آن حساس باشد.

او ادامه داد: همچنین این شعار بر مسئله اتحاد و همگرایی در میان عکاسان تاکید دارد. چراکه در چندسال اخیر فعالیت عکاسان در اصفهان به سمت فردگرایی و حرکت های انفرادی رفته و باید متوجه این مسئله باشیم که در این حرفه همگرایی و اتحاد عنصری مهم و تعیین کننده است.

باقری درباره تعداد عکاسان شرکت کننده در رویداد فتوواک گفت: بر اساس ثبت نام ها که به صورت رایگان هم انجام شده امروز تعداد ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این برنامه حضور خواهند داشت.

او همچنین درباره داوری آثار در رویداد فتوواک گفت: عکاسانی که امروز در این رویداد شرکت می کنند باید تنها یک عکس از مناظری که امروز و در این زمان مشخص تهیه کرده اند را برای داوری در اختیار هیئت داوران که شامل «علی غفوری» از اساتید به نام عکاسی در ایران و بنده است قرار دهند.

کد خبر 322377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.