مردم، خط مقدم جمع آوری متکدیان هستند

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: مردم، خط مقدم جمع آوری متکدیان هستند درحالی که خیریه ها آماده هستند تا کمک های مردمی را به نیازمندان واقعی برسانند.

اصغر نصیری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهرداری به عنوان متولی شهر وظیفه جمع آوری و انتقال متکدیان را بر عهده دارد از همین رو احداث یک ساختمان در حاشیه شهر به منظور جمع آوری متکدیان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه متکدیان با برانگیختن احساسات دینی شهروندان از آنها سودجویی می کنند، تصریح کرد: شهروندان نیز بدون داشتن آگاهی به متکدیان کمک می کنند. 

وی با بیان اینکه خیران و نیکوکاران می توانند کمک های نقدی خود را به سازمان بهزیستی، کمیته امداد و ارگان هایی که برای دریافت کمک های مردمی است، ارائه دهند، خاطرنشان کرد: مردم، خط مقدم جمع آوری متکدیان هستند درحالی که خیریه ها آماده هستند تا کمک های مردمی را به نیازمندان واقعی برسانند.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به گدایانی که در سر چهارراه ها مشغول به گدایی هستند، گفت: هر متکدی حداقل ماهیانه ۲ الی ۳ میلیون تومان از عواطف و دلسوزی شهروندان کسب می کند.

نصیری با بیان اینکه برخی از متکدیان اعمال خلاف قانون انجام می دهند، افزود: بسیاری از کودکانی که توسط متکدیان سرقت می شوند راه سرقت را از آنها می آموزند و آرام آرام سرقت در جامعه پررنگتر می شود.

وی با اشاره به اینکه در طول یک تا ۶۰ روز متکدیان در اصفهان غربالگری می شوند، تصریح کرد: متکدیان به هیچ وجه نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند از همین رو بسیاری از آنان به دلیل عدم رعایت نظافت و بهداشت، ناقل بیماری های گوناگونی هستند.

سرپرست مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: اگر شهروندان با متکدیان برخورد کردند با شماره تلفن ۳۵۵۴۵۴۵۳ تماس بگیرند تا ماموران در اسرع وقت برای جمع آوری آنها اقدام کنند.

کد خبر 321897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.