امضای حکم شهردار اصفهان/ طرح جامع کاهش آلودگی هوا تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد

استاندار اصفهان از امضای حکم شهردار منتخب اصفهان خبر داد و گفت : دکتر نوروزی رسما شهردار اصفهان است .

بر اساس اعلام دکتر زرگرپور استاندار اصفهان ، لحظاتی قبل حکم دکتر قدرت الله نوروزی به عنوان شهردار اصفهان به امضای دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور رسید و بدین ترتیب دکتر نوروزی رسماً شهردار کلان شهر اصفهان شد . وی در نشست با خبرنگاران در ادامه سخنان خود افزود: امسال دو رویداد مهم در آستانه محرم برگزار شد که به رویدادهای مذهبی استان رونق بخشید.
وی ادامه داد: اولین رویداد، همایش بین المللی پیرغلامان حسینی بود که با رشد دوبرابری جمعیت نسبت به سال گذشته برگزار شد و دومین رویداد، تشیع جنازه پیکر مطهر شهید حججی بود که میدان امام خمینی را مملو از جمعیت کرده بود و این مسأله به خوبی حضور نسل های دوم و سوم انقلاب را نشان داد.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه این استان جزو 4 استانی است که همواره  در معرض تهدیدات گروه های تکفیری از جمله داعش است، گفت: این تهدیدات نتوانست هیچگونه اثرگذاری در برگزاری مراسمات مذهبی داشته باشد و تمامی این مراسمات با امنیت و آرامش کامل و بدون هیچ گونه مسأله امنیتی، با شکوه و ابهت هرچه بیشتر برپا شد.
وی اضافه کرد: در سال جاری با توجه به اقدامات اغنایی و فرهنگی انجام شده از سوی نهاد های ذی ربط، برگزاری مراسمات خرافی با 20 درصد کاهش روبرو بوده است.
زرگر پور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوا عنوان کرد: در 6 ماهه اول سال 92، 33 روز هوای سالم، 24 روز هوای ناسالم و 128 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس داشتیم که این آمار در مدت مشابه امسال 173 روز هوای سالم، یک روز هوای  ناسالم و 11 روز هوای ناسالم بوده است.
وی افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوا تا پایان سال جاری اجرایی خواهد شد و پس از آن برنامه رسیدن به هوای پاک در دستور کار قرار خواهد گرفت.
استاندار اصفهان تاکید کرد: میزان بارش ها در استان اصفهان پایین است و 10 سالی است که با خشکسالی روبرو هستیم و متأسفانه 95 درصد خاک استان تحت خشکسالی خفیف، متوسط و قوی است این در حالی است که 280 هزار تن گندم تولید شده و که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است همچنین 80 هزار تن جو در استان تولید شده است.
وی در ادامه با اعلام اینکه صندوق توسعه ملی مختص به بخش غیر دولتی است که تسهیلات ریالی و ارزی را  با نرخ 16 تا 18 درصدی به بخش کشاورزی و صنعت ارائه می دهد، گفت: در سال 95، 335 طرح با اعتباری بالغ بر هزار و 600 میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی تسهیلات دریافت کرد، همچنین 12 طرح با اعتباری بالغ بر 187 میلیون دلار از این صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند که در مجموع 8 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی از طرف صندوق توسعه ملی اعطا شده است.
زرگر پور یادآور شد: 2 هزار و 170 واحد صنعتی  شامل واحدهای کوچک استان اصفهان تا روز یکشنبه هفته گذشته در سایت بهین‌یاب ثبت نام کرده‌اند که شامل اصناف هم می‌شود ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: 47 درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان اصفهان بالغ بر 2 هزار و 200 میلیارد ریال تخصیص داده است؛ اعتبارات عمرانی استان اصفهان 36 درصد و طرح‌های ملی‌استانی‌شده اصفهان نیز 27 درصد تخصیص یافته که شامل 2 بخش ریال یا اوراق خزانه است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه جمله «اصفهان میدان مین سیاسی است» را اولین بار آقای جهانگیری عنوان کرد، افزود: اصفهان هنوز میدان مین سیاسی است اما طی 4 سال گذشته با برقراری آرامش بخشی از این مین‌ها پاک شده است و برای ابراز چنین جمله‌ای عمدی در کار نبوده است.
وی دلیل خشکی زاینده‌رود ناکافی بودن همکاری برخی از مدیران و مسؤولان ملی دانست و تاکید کرد: مسأله زاینده‌رود دارای ابعاد مختلفی است که در طرح 9 ماده‌ای مسائل فنی و مالی حل شده ولی مسائل سیاسی و اجتماعی آن در سطح ملی است، فرقی ندارد چه کسی استاندار اصفهان شود، هرکسی استاندار اصفهان شود نخستین اولویت کاری آن پیگیری طرح 9 ماده‌ای حوضه آبریز زاینده‌رود است.
زرگر پور با بیان اینکه گاهی اوقات آمارها در کشور با یکدیگر همخوانی ندارد چراکه زمان و مبانی آمارگیری متفاوت است، عنوان کرد: تنها مرکز آمار ایران دقیق‌ترین و قابل اعتمادترین آمار را ارائه می‌دهد؛ آمار بیکاری تنها به صورت سالانه ارائه می‌شود و نه به طور فصلی چراکه چنین آمارهایی متغیر است.
وی افزود: آمار بیکاری استان اصفهان در سال 95، 14.4 درصد بوده و این آمار ناشی از 8 عامل اصلی است؛ استانداری اصفهان در نظر دارد که تا پایان سال جاری آمار بیکاری در استان اصفهان را به میانگین کشوری برساند و درصدد آن است که تا پایان سال جاری 90 هزار شغل جدید در استان اصفهان ایجاد کند.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه چه کسی وزیر نیرو شود برای استان اصفهان بسیار مهم است و ما نگران این موضوع هستیم چرا که استان اصفهان با این وزیر ارتباط زیادی دارد،گفت: ظرف 4 سال گذشته علی‌رغم شرایط نامساعد، کشت پاییزه در استان اصفهان وجود داشت که امیدواریم استان اصفهان امسال وضعیت بهتری در این خصوص داشته باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به درخواست سرمربی ذوب آهن مبنی بر برگزاری تمرین های این تیم در ورزشگاه نقش جهان اشاره کرد و افزود: آقای قلعه‌نویی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ما از استاندار اصفهان می‌خواهیم ترتیبی اتخاذ کند تا تیم فوتبال ذوب‌آهن بتواند از ورزشگاه نقش جهان استفاده کند
زرگر پور تصریح کرد: بنده یک روز بعد از انتشار این خبر با قلعه‌نویی تماس گرفتم و او هم از این تماس تلفنی من تعجب کرد؛ در این تماس به او گفتم که خواسته شما از استاندار چیست؟ که او در پاسخ گفت:«ما می‌خواهیم در ورزشگاه نقش جهان بازی کنیم و به ما گفته‌اند هزینه هر بازی 120 میلیون تومان است و این مبلغ برای ما بسیار زیاد است».
وی ادامه داد: به او اعلام کردم که آمادگی برای تشکیل جلسه‌ای در این خصوص با مدیران فولاد مبارکه را دارم تا بر سر قیمت توافق کنیم؛ سپس مذاکراتی هم با مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه داشتم و به او اعلام کردم که به جای 120 میلیون مبلغ 60 میلیون دریافت کنید اما متاسفانه مذاکرات از سوی آنها پیگیری نشد.
استاندار اصفهان با بیان اینکه قائل به آن نیستیم که امکانات استان اصفهان انحصاری باشد، گفت: برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه فولادشهر علی‌رغم اتلاف وقت هواداران برای طی کردن مسیر، تصادفات زیادی را منجر می‌شود و صلاح نیست که در آن ورزشگاه برگزار شود.
وی با اعلام اینکه ظرفیت ورزشگاه فولادشهر تنها 8 هزار نفر بوده و این در حالی است که ظرفیت قسمت پایینی ورزشگاه نقش جهان 45 هزار نفر است، افزود: درست است که بهره‌برداری ورزشگاه نقش جهان به همت شرکت فولاد مبارکه انجام شده ولی مالکیت آن به دولت تعلق دارد و استانداری اصفهان برای انجام بازی‌های ذوب‌آهن در این ورزشگاه آماده مذاکره با شرکت فولاد مبارکه است.
زرگرپور در بخش دیگری از صحبت های خود به تهیه طرح هایی با همکاری اتاق بازرگانی استان اصفهان اشاره کرد و اظهار کرد: این طرح ها بالغ بر 10 میلیارد یورو بوده که تاکنون در اختیار بیش از 100 هئیت خارجی قرار گرفته است و برآوردها بر این است که پس از برجام بیش از دو میلیارد دلار بین شرکت ها سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی از کامل نبودن زنجیره صنعت شیر در اصفهان خبرداد و گفت: در هر 24 ساعت، 3 هزار و 500 تن شیر در استان تولید می شود که هزار تن آن از استان خارج می شود و در همین راستا قرار است پالایشگاه شیر در اصفهان ایجاد شود.
استاندار اصفهان در پایان با تاکید بر اینکه میزان آسیب های اجتماعی از کل کشور پایین تر است، خاطر نشان کرد: در اعتیاد رتبه نهم، در طلاق نوزدهم، در حاشیه نشینی هفتم را داریم که این امر بیانگر این است که اصفهان یک استان فرهنگی و مذهبی است و بسیاری از دزدی ها و قتل هایی نیز که در این استان انجام می شود توسط افراد غیر اصفهانی انجام می شود.

کد خبر 321871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.