سلامت عزاداران حسینی با طرح پوشش امداد میسر شد

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان از استقرار تمامی واحدهای امدادی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان، به منظور پوشش امداد سلامت عاشورای حسینی به صورت آماده‌باش خبر داد.

غفور راستین در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره آمادهباش مراکز فوریت‌های پزشکی استان در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) اظهار داشت: به مناسب سال‌روز شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادارش و در راستای آماده باش اورژانس‌های پیش بیمارستانی و مراکز درمانی به منظور ارائه خدمات بهینه به آحاد جامعه به ویژه عزاداران حسینی، ۱۳۴ پایگاه اورژانس و فوریت‌های پزشکی در آماده‌باش کامل بودند.

وی بیان کرد: در دهه نخست ماه محرم تمهیداتی از جمله آمادگی کامل همه مراکز پیش بیمارستانی و اورژانس، مرکز فرماندهی  عملیات و اتاق فرمان‌ها به طوری که همه مسئولان پایگاه در دسترس و دربر نحوه عملکرد پایگاه‌ها  نظارت  دارند، آمادگی آمبولانس‌ها از نظر تجهیزات مورد نیاز، چکاپ همه ارتباط‌های رادیویی و بی‌سیم و تامین نیروی انسانی وکادر درمانی با یونیفرم مربوطه مرکز فوریت‌های پزشکی در کلیه پایگاه‌ها و آمادگی کامل در راستای عکس‌العمل سریع به حوادث ست.

 مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، غفور راستین اظهار کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان، همزمان با مراسم عاشورای حسینی، خدمات لازم را به عزاداران حسینی ارایه کرد.
راستین افزود: در این روز، تمامی پایگاه‌های جاده‌ای استان، در حاشیه جاده‌ها و آمبولانس‌های شهری در مراکز شهرستان‌ها و در محل تردد هیآت مذهبی به صورت ویژه مستقر شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در بخش بیمارستان، ۵۶ بیمارستان در سراسر استان ازجمله بیمارستان‌های دانشگاهی، آموزشی، دولتی، خصوصی و خیریه در آماده‌باش کامل بودند، به شکلی که آمبولانس‌ها آماده و اورژانس‌ها تجهیزات کامل پزشکی را دارا بوده و از طریق سوپروایزرها ارتباط تنگاتنگی با مرکز هدایت و فرماندهی استان داشته و نیروی انسانی تخصصی پزشکی و کادر پرستاری و ذخیر دارویی اورژانس لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: آمادگی کامل به دیالیزهای فعال و برنامه‌ریزی به مراکز سونوگرافی جهت انجام سونوگرافی بدون قید و شرط موارد اورژانسی و حضور موثر مسئولان انتظامی و حراست در داخل بیمارستان‌ها داده شد.

راستین خاطرنشان کرد: به طور اختصاصی بیمارستان شهید اشرفی خمینی‌شهر و بیمارستان امام خمینی فلاورجان و بیمارستان شهید منتظری نجف‌آباد به دلیل کانون قمه‌زنی در روز عاشورا و تاسوعا را درآماده باش صددرصد قرار دادیم و چیدمان نیروی انسانی و متخصص انجام شده و بیمارستان آیت‌الله کاشانی، بیمارستان الزهرا و امین را در مرکز استان به عنوان بیمارستان پشتیبان در آمادگی کامل بسر بردند.

امدادرسانی فوریت‌های پزشکی اصفهان به 428 نفر در عاشورا و تاسوعای حسینی و تشییع شهید حججی

وی اظهار کرد: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در روز چهارشنبه ۵ مهرماه جاری، امداد- سلامت مراسم تشییع پیکر پاک شهید بی سر، محسن حججی را با استقرار ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی و ۲۰ نفر نیروی متخصص فوریت‌های پزشکی در محل میدان امام (ره) اصفهان پوشش داد.
وی همچنین با اشاره به استقرار واحدهای امدادی اورژانس ۱۱۵ در مسیرهای اصلی منتهی به میدان امام (ره) همچون میدان احمدآباد، شکرشکن، انقلاب و میدان امام حسین (ع) در روز چهارشنبه، افزود: روز پنج‌شنبه ۶ مهرماه نیز پوشش امداد- سلامت این مراسم با پیش‌بینی ۱۶ ایستگاه سلامت در مسیر تشییع از فلکه دانشگاه آزاد به سمت گلستان شهدا در شهر نجف‌آباد و استقرار ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ اتوبوس آمبولانس از فوریت‌های پزشکی اصفهان در حاشیه مسیر تشییع انجام شد؛ در مسیرهای اصفهان به سمت نجف‌آباد نیز استقرار پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ را داشتیم.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در مراسم روز چهارشنبه در شهر اصفهان، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اصفهان ۳۵ بیمار و مصدوم را به صورت سرپایی درمان و ۴ نفر را پس از بررسی به بیمارستان منتقل کردند؛ روز پنج‌شنبه در شهرستان نجف آباد نیز ۲۳۶ مصدوم و بیمار به صورت سرپایی توسط پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی درمان و ۱۵ نفر پس از دریافت خدمات درمانی فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.
دکتر راستین به پوشش امداد- سلامت مراسم روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: در این دو روز تمامی آمبولانس‌های فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در پایگاه ‌های جاده‌ای در حاشیه جاده‌ها و در پایگاه‌های شهری و شهری- جاده‌ای در مراکز تجمع عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) مستقر شدند.
وی ادامه داد: در شهر اصفهان نیز علاوه بر آماده‌باش و استقرار تمامی پایگاه‌ها، ۲ واحد امدادی در میدان امام (ره)، ۲ واحد در زینبیه و یک واحد در محل امام زاده شاه‌کرم مستقر شدند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: در این دو روز نیز ۱۳۸ بیمار و مصدوم توسط واحدهای مستقری فوریت‌های پزشکی استان مورد بررسی و درمان قرار گرفتند که ۸۷ نفر از آنها به بیمارستان منتقل و ۵۱ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

کد خبر 321652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.