کره جنوبی صدرنشین سریع ترین اینترنت دنیا/ آمریکا برای اولین بار به جمع ۱۰ کشور برتر پیوست

شرکت آکامای به تازگی گزارشی را منتشر کرد و در آن به معرفی کشورهای دارای سریع ترین اینترنت جهان پرداخت. طبق این گزارش، کره جنوبی صدرنشین اینترنت دنیا است.

به گزارش ایمنا، بنا بر گزارش شرکت آمریکایی آکامای تکنولوژی (Akamai Technologies)، کاربران در کشور کره جنوبی از سریع ترین اینترنت جهان استفاده می‌کنند. این گزارش که به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ مربوط می‌شود بر اساس ۲۰۰ هزار میلیارد درخواست از ۱۴۹ کشور جهان در بستر CDN آکامای انجام شده است. در این تحلیل، سرعت اتصال به اینترنت خانگی و تجاری به استثنای شبکه های موبایل سنجیده شد.

به این ترتیب ۱۰ کشور کره جنوبی، نروژ، سوئد، هنگ کنگ، سوئیس، فنلاند، سنگاپور، ژاپن، دانمارک و ایالات متحده آمریکا دارای سریع ترین اینترنت جهان در میان تمام کشورهای دنیا هستند.در گزارش منتشر شده توسط شرکت آکامای، ارقام اعلام شده به صورت میانگین سرعت اینترنت در کل کشور است. طبق این تحلیل، ۶۲.۶ درصد اتصال های اینترنت در کره جنوبی بالای ۱۵ مگابیت بر ثانیه هستند و ۹۶.۷ درصد کاربران این کشور شرقی از اینترنت ۴ مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد متوسط سرعت اینترنت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی افزایش پیدا کرده و به ۷.۲ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

رتبه کشورهای لتونی و هلند در این رده بندی پایین آمده و کشورهای دانمارک و آمریکا جای آن‌ها را گرفته‌اند. آمریکایی‌ها برای اولین بار به جمع ۱۰ کشور دارای سریع ترین اینترنت جهان راه پیدا کرده‌اند و سرعت اینترنت در این کشور ۲۲ درصد نسبت به قبل بهبود یافته است.

سریع ترین اینترنت جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ میلادی

رتبه کشور میانگین سرعت اینترنت (مگابیت بر ثانیه) تغییر سرعت نسبت به دوره زمانی قبلی
میانگین جهانی ۷.۲ مثبت ۱۵ درصد
۱ کره جنوبی ۲۸.۶ منفی ۱.۷ درصد
۲ نروژ ۲۳.۵ مثبت ۱۰ درصد
۳ سوئد ۲۲.۵ مثبت ۹.۲ درصد
۴ هنگ کنگ ۲۱.۹ مثبت ۱۰ درصد
۵ سوئیس ۲۱.۷ مثبت ۱۶ درصد
۶ فنلاند ۲۰.۵ مثبت ۱۵ درصد
۷ سنگاپور ۲۰.۳ مثبت ۲۴ درصد
۸ ژاپن ۲۰.۲ مثبت ۱۱ درصد
۹ دانمارک ۲۰.۱ مثبت ۱۷ درصد
۱۰ آمریکا ۱۸.۷ مثبت ۲۲ درصد
کد خبر 321032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.