زد و خورد کروات‌ها برنده نداشت/ سپاهان امیدوار شد

تیم فوتبال سپاهان با یک گل دیرهنگام موفق شد یک امتیاز مهم از پرسپولیس بگیرد و زلاتکو کرانچار با این نتیجه توانست فشارهای اطراف تیم را کم کند.

خبرگزاری ایمنا-

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

سپاهان ۲ - پرسپولیس ۲

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر: ۳۸ هزار نفر

گل‌ها: مروان حسین دقیقه ۶۴، جلال الدین علی‌محمدی دقیقه ۸۵ برای سپاهان؛ مهدی طارمی دقیقه ۳۸ پنالتی، علی علیپور دقیقه ۷۲ برای پرسپولیس

اخطار: مهرداد محمدی(۳۲)، سپاوش یزدانی(۳۶)، حسن جعفری (۵۰)، جلال علی محمدی و میلاد سرلک از سپاهان؛ مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده از پرسپولیس

ترکیب سپاهان: لی اولیویرا، حسن جعفری، ساسان انصاری، عزت اله پورقاز (۷۰- ژایرو رودریگز)، شاهین ثاقبی، سعید آقایی، میلاد سرلک، مهرداد محمدی (۶۹- رضا میرزایی)، مروان حسین، رافائل کری‌ولارو و سیاوش یزدانی

سرمربی: زلاتکو کرانچار

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، صادق محرمی، فرشاد احمدزاده، وحید امیری، محسن مسلمان (دقیقه ۷۰- بشار رسن)، مهدی طارمی و علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

کادر داوری: اشکان خورشیدی ، سجاد طوری، رحیم شاهین

شرح بازی:

سپاهان و پرسپولیس در شرایطی بازی بزرگ هفته را برگزار کردند که هر دو تیم در هفته ششم با شکست روبرو شده بودند و این بازی می‌توانست به نوعی فرصت دوباره برای بازگشت به جریان لیگ باشد. بازی در نیمه اول متعادل دنبال شد و دو تیم بیشتر به دنبال شناخت یکدیگر بودند. در این دقایق پرسپولیس چشم به حرکات مهدی طارمی داشت و در مقابل سپاهان هم با حضور ساسان انصاری و مروان حسین در خط حمله به دنبال گلزنی بود ولی فقط یکبار پرسپولیس توانست با ضربه پنالتی به گل برسد.

با شروع نیمه دوم سپاهان برای جبران گل خورده پیش کشید و بعد از چند موقعیت نصف و نیمه، مروان حسین موفق شد با یک ضربه سر گل تشاوی تیمش را به ثمر برساند. در ادامه بازی مصدومیت پورقاز و خروجش از زمین شرایط خط دفاعی سپاهان را تخت تاثیر قرار داد و پرسپولیس با استفاده از آشفتگی خط دفاعی سپاهان به گل دوم رسید ولی در شرایطی که قرمزها به پیروزی در این بازی امیدوار شده بودند درخشش رضا میرزایی و جلال الدین علی‌محمدی کار را به تساوی کشاند تا امتیازات تقسیم شود و کرانچار بعد از این بازی نفسی به راحتی بکشد.

شرح گل‌ها:

۱-۰ پرسپولیس (دقیقه ۳۸): خطای سیاوش یزدانی بر روی مهدی طارمی باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان دهد که این ضربه توسط خود طارمی تبدیل به گل شد.

۱-۱ سپاهان (دقیقه ۶۴): کرنر مهرداد محمدی از راست و اشتباه بیرانوند در خروج از دروازه باعث شد تا مروان حسین با یک ضربه سر دروازه پرسپولیس را باز کند.

۲-۱ پرسپولیس (دقیقه ۷۸): پاس عمقی فرشاد احمدزاده در بین مدافعان سپاهان با علیپور رسید تا این بازیکن با یک ضربه محکم دروازه اولیویرا را باز کند.

۲-۲ سپاهان (دقیقه ۸۵): رضا میرزایی از جناح راست نفوذ کرد و بعد از پشت سر گذاشتن شایان مصلح توپ را به داخال محوطه جریمه فرستاد تا جلال علی محمدی با یک ضربه محکم توپ را از بین پاهای بیرانوند به گل تبدیل کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۸: پاس علی‌پور در داخل حوطه جریمه به طارمی رسید ولی ضربه آرام این بازیکن در اختیار اولیویرا قرار گرفت.

دقیقه ۱۵: ضربه ایستگاهی ساسان انصاری از پشت محوطه جریمه به بیرون زده شد.

دقیقه ۲۵: باز هم انصاری از پشت محوطه جریمه با یک شوت محکم توپ را به بیرون زد.

دقیقه ۲۷: راقائل اسچولر از پشت محوطه جریمه موقعیت شوتزنی شد که ضربه‌اش با اختلافی کم از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۳۴: پرسپولیس در این دقیقه توسط وحید امیری به گل رسید اما داور اعلام هند طارمی کرد تا بازی برای دقایقی به حاشیه کشیده شود.

دقیقه ۵۲: حرکت مهدی طارمی به داخل هجده قدم و کات بک او برای علیپور پیش از ضربه مهاجم شماره ۷۰ سرخپوشان نصیب اولیویرا شد.

دقیقه ۵۳: ضربه ساسان انصاری به مدافعان پرسپولیس خورد و به کرنر رفت.

دقیقه ۵۵: ارسال کرنر محسن مسلمان با ضربه سر شجاع خلیل زاده به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: بیرانوند ضربه مروان حسین را که از پشت محوطه جریمه زده شد در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۵: ساسان انصاری در حرکتی فوق العاده با عبور از دو مدافع پرسپولیس و از زاویه بسته قصد باز کردن دروازه بیرانوند را داشت که توپش راهی کرنر شد.

دقیقه ۷۷: وحید امیری به داخل محوطه جریمه نفوذ کرد و با یک پاس عرضی توپ را به طارمی رساند ولی ضربه نه چندان محکم طارمی توسط اولیویرا برگشت داده شد.

دقیقه ۷۹: کرنر بشار رسن با ضربه سر شجاع خلیل‌زاده به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

تساوی دوباره سپاهان و پرسپولیس در نقش جهان که به نوعی یادآور تساوی دو تیم در فینال جام حذفی سال ۸۵ هم بود در کنار گلزنی مروان حسین و استقبال زیاد هواداران از این بازی نکته مهم این بازی بود.

بهترین بازیکن:

فرشاد احمدزاده از تیم پرسپولیس در کنار ساسان انصاری و مروان حسین از سپاهان عملکرد خوبی در این بازی داشتند.

کد خبر 320249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.