بزرگ‌ترین کامبک تاریخ فوتبال ایران به‌نام پرسپولیس ثبت شد

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست‌وهشتم لیگ‌برتر بازی سه بر صفر باخته مقابل استقلال خوزستان را چهار بر سه برنده شد و دو هفته مانده به پایان فصل صدرنشینی را از استقلال گرفت‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران شب گذشته و در پایان هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور با پیروزی باورنکردنی و تاریخی پس از هفته‌های طولانی بالاتر از استقلال تهران به صدر جدول رسید. آن‌هم در مسابقه‌ای که نیمه اول آن را سه بر صفر بازنده به رختکن رفته بود و نیمه دوم، توانست بازگشتی فوق‌العاده رقم بزند و با نتیجه چهار بر سه برنده شود.

در این بازی گل زودهنگام استقلال خوزستان توسط علیرضا کاظمی در دقیقه چهارم بازی وارد دروازه بیرانوند شد. پرسپولیس پس از دریافت این گل یک‌پارچه حمله شد اما حملات این تیم راه به جایی نبرد و در عین ناباوری دومین گل استقلال خوزستان نیز در دقیقه ۴۱ توسط آسو رستم وارد دروازه پرسپولیس شد تا به مدعی قهرمانی لیگ برتر شوک وارد شود و به‌دنبال آن ورزشگاه آزادی غرق در سکوت شد.

بزرگ‌ترین کامبک تاریخ فوتبال ایران به‌نام پرسپولیس ثبت شد

این پایان کار نبود و علیرضا کاظمی دومین گل خود و سومین گل استقلال خوزستان را در دقیقه ۲+۴۵ وارد دروازه پرسپولیس کرد تا نتیجه سه بر صفر شود که در سال‌های اخیر هواداران قرمزهای پایتخت چنین چیزی را به چشم ندیده بودند. همچنین جو ورزشگاه آزادی به شدت متشنج شد و هواداران پرسپولیسی شعارهای تندی را علیه داور و بازیکنان این تیم سر دادند که منجر به درگیری شدید میان لیدرها و تماشاگران پرسپولیسی شد چرا که لیدرها نسبت به شعار بی‌غیرت علیه بازیکنان این تیم اعتراض داشتند.

در نیمه‌دوم و تا دقیقه ۷۵ حملات پرسپولیس که سه بر صفر عقب بود ثمری نداشت و هواداران این تیم رفته‌رفته از کسب حتی تساوی هم ناامید شده بودند و به یک‌باره زندگی برای قرمزهای پایتخت معنا پیدا کرد و این تیم ورق را به‌سود خود بازگرداند و زدن چهار گل در ۱۵ دقیقه پایانی، این پیروزی را برای سرخ‌پوشان دراماتیک‌تر کرد.

پرسپولیس قبلاً تنها سه بار در ۱۵ دقیقه آخر بازی سه گل زده بود که آخرین آن در دربی پایتخت تاریخی که با هت‌تریک ایمون زاید همراه بود رقم خورد. پرسپولیس یک‌بار دیگر در لیگ دهم برابر پیکان در دیداری که پنج بر یک به پیروزی رسید که در ۱۵ دقیقه آخر سه گل زد. پرسپولیس در جریان بهترین برد خود در تاریخ لیگ برتر در هفته نخست لیگ سوم از دقیقه ۷۵ به بعد سه بار دروازه حریف را باز کرد که حالا برای اولین‌بار در تاریخ لیگ برتر در یک بازی پس از دقیقه ۷۵، چهار مرتبه موفق به گلزنی شد.

بزرگ‌ترین کامبک تاریخ فوتبال ایران به‌نام پرسپولیس ثبت شد

در تاریخ لیگ برتر تنها یک‌بار تیمی پس از آن‌که سه بر صفر از حریف عقب افتاد، به پیروزی رسید که آن‌هم به لیگ پنجم و بازی ذوب‌آهن با شهیدقندی یزد باز می‌گردد که پس از آنکه شهیدقندی تا دقیقه سی‌ام سه گل به حریف زد، ذوب‌آهن موفق شد در دقیقه ۳۳ یکی از گل‌های خورده را جبران کند و با اختلاف دو گل نیمه اول را به اتمام رساند. نماینده اصفهان از دقیقه ۵۰ تا ۶۶، سه گل دیگر زد و در نهایت بازی را با پیروزی چهار بر سه به پایان رساند.

پرسپولیس تبدیل به تنها تیم تاریخ لیگ برتر شد که پس از شکست سه بر صفر در نیمه اول در پایان بازی به پیروزی می‌رسد. با این نتیجه پرسپولیس موفق شد از توقف استقلال بیشترین استفاده را ببرد و به شکلی تاریخی راهی صدر جدول شود و در فاصله دو هفته تا پایان لیگ برتر ایران، سرنوشت قهرمانی را در اختیار خود بگیرد.

کد خبر 756853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.