بی‌اعتمادی بین بخش خصوصی و دولتی ریشه‌یابی شود

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بی‌اعتمادی بین بخش خصوصی و دولتی در موضوع مالیات، بیمه و تامین اجتماعی ریشه یابی شود.

به گزارش خبرگزای ایمنا محمود اسلامیان در بیست و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان، خواستار تحقیق علمی و میدانی در موضوع فرهنگ کار جمعی در بین فعالان اقتصادی استان شد و بیان داشت: بنگاه‌های اقتصادی در دنیا چندین نسل را سپری می‌کنند ولی در ایران به‌ ویژه در اصفهان نسل دوم به دلیل نبود فرهنگ کارگروهی مجبور به تعطیلی بنگاه می‌شوند.

وی خواستار ریشه‌یابی بی‌اعتمادی بین بخش خصوصی و دولتی در  موضوع مالیات و بیمه تامین اجتماعی شد و گفت: بی‌اعتمادی باعث اتهام زنی و عدم شفافیت می‌شود و با بررسی دقیق عوامل این بی‌اعتمادی می‌توان  به شفافیت در اقتصاد  کشور دست پیدا کرد.

سند استراتژی اتاق بازرگانی اصفهان رونمایی می‌شود

 نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به فعالیت کمیسیون سیاست‌گذاری و پایش اتاق گفت: کمیسیون ۱۱ گانه اتاق ۳ الی ۴ اولویت کاری خود مشخص کردند و براساس این اولویت‌ها فعالیت‌هایشان متمرکز می‌شود.

مصطفی رناسی از رونمایی سنداستراتژی اتاق بازرگانی اصفهان در مهرماه خبر داد و گفت: در این سند اهداف، وظایف و برنامه‌ها  کمیسیون‌های ۱۱ گانه  و شوراهای عالی اتاق بازرگانی در دو بخش کلی و کمیته‌های زیرمجموعه تدوین‌شده است.

وی از تهیه نرم‌افزار موبایل (app) بانک اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی استان اصفهان توسط اتاق بازرگانی خبر داد و افزود: اطلاعات این سامانه به دو زبان فارسی و انگلیسی ارایه می‌شود و در آینده به زبان عربی نیز ارایه می‌شود.

جایگاه نخست اتاق بازرگانی اصفهان در بخش آموزش بین اتاق‌های سراسر کشور

رییس کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به جایگاه نخست اتاق بازرگانی اصفهان در جدول رتبه‌بندی اتاق‌های بازرگانی کشور در بخش آموزش، گفت: ماهانه هشت کارگاه تخصصی یک‌روزه و همایش‌های آموزشی در اتاق بازرگانی با استقبال اعضا برگزار می‌شود.

امیر کشانی با بیان اینکه در اتاق بازرگانی اتریش روزانه بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی برگزار می‌شود، اظهار داشت: آموزش زیربنای کسب‌وکار بین‌المللی است و رویکرد کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان توانمندسازی اعضا با برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی است.

وی با اشاره به برگزاری همایش منطقه ای اتاق جوانان بین‌الملل (JCI) در پازل سوئیس، گفت: در این رویداد جوانان فعال اقتصادی از ۱۳۰ کشور در گردهمایی ۲ هزار نفری شرکت و زمینه تبادل اطلاعات اقتصادی و الگوبرداری آگاهانه از فعالیت‌های یکدیگر را فراهم کردند.

کشانی با اشاره به حضور پنج غرفه ویژه اصفهان در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۷ دوبی خبر داد و گفت: این رویداد سومین نمایشگاه بزرگ فناوری جهان است.

سید رسول رنجبران عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: تعامل بخش دولتی با بخش خصوصی می‌تواند اختلاف ‌نظر در موضوع‌های مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی را برطرف کند.

رییس کمیسیون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: اتاق استانبول با داشتن ۸۰ کمیته تخصصی نقش مهمی در جمع‌آوری نظرات فعالان اقتصادی و ارایه راهکار به سازمان‌های دولتی دارد.

مرتضی بیشه بیان داشت: اتاق اصفهان با الگوبرداری آگاهانه از این اتاق می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی  فعالان اقتصادی داشته باشد.

فعال اقتصادی نباید از فرایند پرداخت مالیات احساس نگرانی کند

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: گروه‌های اتاق براساس ضرورت و اولویت‌های مشخص‌ شده می‌تواند در راستای استراتژی تدوین‌شده در فضای کسب‌وکار استان تأثیرگذار باشند.

حمیدرضا قلمکاری هم سویی و هم ذهنی بین بخش خصوصی و دولتی استان را گام موثر در رونق فضای کسب‌وکار دانست و بیان داشت: در گام نخست باید کمیسیون ۱۱ گانه اتاق بر اساس طرح مشخص با قرار دادن اولویت‌ها در حل مسایل حوزه خود به توسعه کسب‌وکار توجه ویژه ای داشته باشند.

محمدجعفر برکتین عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه بازار سوریه را فرصت خوبی برای شرکت‌های پیمانکاری استان اصفهان دانست.

احمد خوروش عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه نهادینه شدن مالیات در تمامی بخش‌های  جامعه شد و گفت: فعال اقتصادی نباید از فرایند پرداخت مالیات احساس نگرانی کند و این مهم نیاز به اعتمادسازی اداره کل مالیاتی در جامعه دارد.

کد خبر 317827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.