تلاش در راستای یکپارچه سازی شیوه های مختلف حمل و نقل شهری در اصفهان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ایجاد یکپارچگی بین شیوه های مختلف حمل و نقل هدف غایی نظام حمل و نقل شهر محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صلواتی در مراسم رونمایی از یکصد دستگاه اتوبوس و بهره برداری از خط ۲ سامانه اتوبوس تندرو که در قالب شصت و نهمین برنامه از سری برنامه های هر هفته، چند افتتاح برگزار شد، اظهارکرد: امروز در کلانشهر اصفهان شاهد تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی ۳ خط بی. آر. تی در اصفهان افزود: اولین خط بی. آر. تی از ندامتگاه اصفهان تا میدان قدس به طول ۲۰ کیلومتر  و خط سوم سامانه تندرو از پایان ارغوانیه تا میدان امام علی(ع) راه اندازی شده که تا چند روز آینده این خط تا میدان جمهوری امتداد می یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد: امروز نیز خط دوم سامانه اتوبوس تندرو از میدان قدس تا میدان جمهوری راه اندازی می شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: طبق برنامه اصفهان ۱۴۰۰ و چشم انداز شهر هویت و بافت تاریخی شهر باید حفظ شود تا شاهد رونق گردشگری و صنعت سبز  باشیم.

وی اظهارکرد: در سیستم مدیریتی قرار است روش های کارا و نوین را داشته باشیم که یکی از روش های نوین یعنی خط پنجم سامانه اتوبوس تندرو از میدان جمهوری تا میدان استقلال قرار است امروز عملیات اجرایی آن آغاز شود  

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ایجاد یکپارچگی بین شیوه های مختلف حمل و نقل هدف غایی نظام حمل و نقل شهر محسوب می شود.

صلواتی با تاکید بر فرهنگسازی استفاده  کمتر از خودروهای شخصی افزود: قرار است بتوانیم تردد حمل و نقل شخصی را در شهر کاهش دهیم هر چند طی ۳ دهه اخیر استفاده از حمل و نقل شخصی رشد تصاعدی داشته است به طوری که استفاده از خودروشخصی از ۲۵ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به روان سازی عبور و مرور و ساماندهی معابر شهری اظهارکرد: در دو سال اخیر اصلاح هندسی معابر برای روان سازی عبور و مرور در هسته مرکزی انجام شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ایمنی، امنیت و عدالت سه شاخصه اصلی حوزه ترافیک برای همه شهروندان به ویژه کودکان، بانون و قشر معلولان است.

حمل و نقل پاک، هوشمند و همگانی در اولویت توسعه حمل و نقلی

وی با اشاره به لزوم حفظ محیط زیست شهر گفت: شهر باید از هر گونه آلودگی های صوتی دور و حمل و نقل غیر موتوری هم کاهش چشم گیری داشته باشد.

صلواتی بیان کرد: «آرام سازی ترافیک» در هسته مرکزی شهر که خیابان چهارباغ به عنوان ستون فقرات آن شناخته می شود اجرایی می شود و خواستار توسعه پیاده روی و بهبود دید و منظر شهری با کاهش تعداد خودروها هستیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به محدوده ترافیکی دوم گفت: اولویت در این رینگ حمل و نقل روان با استفاده از وسایل نقلیه همگانی است. همچنین در سومین محور حمل و نقلی هم هدف روان سازی ترافیک است.

وی با اشاره به محدوده اول ترافیکی گفت: این بخش مناطق اول و سوم شهری را شامل می شود و حمل و نقل پاک، همگانی، هوشمند و توسعه فرهنگ ترافیکی از اولویت های برنامه های ماست.

صلواتی با اشاره به توسعه موتورسیکلت و دورچرخه های برقی گفت: استفاده از این وسایل نقش مهمی در کاهش آلایندگی ها دارد.

راه اندازی اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به همکاری شهرداری و سازمان محیط زیست اصفهان برای بهبود اوضاع محیط زیست اصفهان گفت: با همکاری این سازمان قرار است 10 دستگاه سنجش آلودگی هوا و صوت نصب شوند تا با استفاده از آنها و پایش محیط، برنامه های دقیق تری برای مقابله با این آلودگی ها بتوان انجام داد.

صلواتی با اشاره به لزوم معاینه فنی خودروهای سنگین گفت: با همکاری وزارت راه و شهرسازی اولین مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهریور ماه در اصفهان راه اندازی می شود، از این رو تمامی اتوبوسهای شهری ابتدا باید مجوز تردد خود را از این مرکز دریافت کنند.

وی با اشاره به حمل و نقل هوشمند گفت: برای نیل به این مهم استفاده از برنامه های تلفن همراه که چندی پیش رونمایی شد چرا که فعالیت های مرکز کنترل ترافیک و توسعه فرهنگ پویش مردمی ترافیک مهم و ضروری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان افزود: البته شهر اصفهان برای اصلاح حمل و نقل خود نیاز به اصلاح خطوط هندسی و ساماندهی پایانه های حمل بار و مسافر نیز دارد.

رتبه اول اصفهان در کاهش حوادث

صلواتی با اشاره به اول شدن اصفهان در کاهش تصادفات شهری در سال 95 نسبت به سال 94 گفت: این موضوع مهمی است که نتایجش را مدیون زحمات نیروهای راهنمایی و رانندگی و سایر افراد مشغول به کار در معاونت ترافیک هستیم.

وی افزود: البته آمار حوادث موتور سیکلت ها افزایش، اما در مجموع حوادث کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تکمیل خط اول مترو تا پایان سال که به ایستگاه صفه می رسد گفت: اکنون نیز این خط از میدان قدس تا آزادی با حمایت های استاندار و همت شهردار اصفهان قابل استفاده است.

صلواتی افزود: ایستگاه صفه تا بهارستان هم در حال ریل گذاری است و مناقصات آن صورت گرفته است. همچنین راه اندازی خط ایستگاه مترو استقلال تا دانشگاه صنعتی با همکاری بنیاد مستضعفان در حال انجام است و قرار است ایستگاه استقلال به شاهین شهر نیز با مشارکت کشورهای خارجی انجام شود.

وی بیان کرد: توسعه خطوط حمل و نقلی اصفهان اجرای همان سیاست وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شهرهای ریل پایه کشور است.

 7 خط اتوبوس تندور تا پایان سال راه اندازی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به خطوط سبک قطار شهری «تراموا» گفت: اصفهان ظرفیت توسعه این خطوط را دارد و قرار است این خطوط نیز در شهر اجرایی شود، این خط از میدن استقلال تا میدان آزادی احداث خواهد شد.

صلواتی اضافه کرد: قرار است برای ساخت تراموا از سرمایه گذاری خارجی استفاده شود و تا به امروز چند شرکت طرح ها و پیشنهادات همکاری را داده اند.

وی با اشاره به توسعه اتوبوس های تندرو گفت: مطالعات زیادی از سوی دانشگاه صنعتی و اصفهان بر این خطوط صورت گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: به یاری خدا، اصفهان تا سال 1400 دوازده خط اتوبوس تندرو خواهد داشت و امسال بنا داریم تا 7 خط دیگر را راه اندازی کنیم که این خطوط جمعا به طور 65 کیلومتر خواهد بود.

صلواتی در پایان از حمایت های شورای شهر و تمامی همکاران در مجموعه شهرداری تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 315430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.