صحرای سودان به فضای سبز تبدیل می شود

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان گفت: در راستای ارتقا سرانه فضای سبز منطقه 14 در صحرای سودان یک فضای سبز ۱۶ هکتاری احداث می شود تا اهالی محله سودان، خیابان عمان سامانی نیز از فضای سبز بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی شمسی در برنامه تلویزیونی "اینجا اصفهان" اظهارکرد: رنگ محرومیت درمنطقه ۱۴ شهرداری با اجرای پروژه های بی شماری همچون احداث بوستان، مراکز فرهنگی و غیره کم رنگ شده  لذا اکنون می توانیم بگویم این منطقه در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه سومین میدان شهری بعد از میدان امام خمینی (ره) و میدان امام علی (ع) در محله ارزنان در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان احداث می شود، گفت: در این راستا خیابان جنب حرم حضرت زینب (س) در ضلع جنوبی سومین میدان شهری اصفهان به بهره برداری رسید.

وی با تاکید براینکه بقعه حرم حضرت زینب(س) در قسمت شرقی سومین میدان شهری قرار دارد، اضافه کرد: سومین میدان شهری ۱۸ هکتار است که ۴ هکتار  آن نیز مربوط  به بقعه، شبستان ها و سالن های فرهنگی است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سفت کاری بقعه تکمیل شده است، عنوان کرد: احداث گنبد به ارتفاع ۳۳ متر وگلدسته های حرم حضرت زینب  به ارتفاع ۴۴ متر در دست انجام است.

شمسی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه هفته گذشته پروژه های عمرانی شاخصی در منطقه با حضور شهردار و مدیران شهری افتتاح شد، تاکیدکرد: احداث خیابان فرزانگان تا بزرگراه شهید اردستانی یکی از درخواست های شهروندان بود از همین رو عملیات اجرایی آن آغاز شد.

 وی با اشاره به اینکه قسمتی از رینگ چهارم دراین خیابان قرار دارد،  اظهار کرد: همچنین خودروهای سنگین  از این خیابان تردد می کند که برای رفع این معضل با همکاری اداره راه شهرسازی و جهاد کشاورزی عملیات اجرایی خیابان فرزانگان تا بزرگراه شهید اردستانی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرمنطقه ۱۴ شهرداری اصفهان بیان اینکه با همکاری کشاورزان آزادسازی این پروژه تکمیل شد، افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این پروژه درهمان لحظه آغاز و از روز گذشته تاکنون حدود ۵۰ متر از خاکبرداری این پروژه اجرا شده است.

شمسی با اشاره به دیگر پروژه هایی که هفته گذشته به بهره برداری رسید، گفت: به دنبال ارتقا سرانه فضای سبز بوستان ایمان در ابتدای خیابان ایمان با مساحت ۴ هزار متر احداث شد.

وی گفت: ۴ میلیارد تومان برای عملیات اجرایی و ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادسازی بوستان ایمان هزینه شده است.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان با تاکید براینکه در زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع احداث مجموعه فرهنگی و فضای سبز تعریف شد، گفت: در 8 هزار مترمربع آن بوستان استاد فضائلی احداث شد و در ۲ هزار مترمربع دیگر آن  نیز مراکز فرهنگی و مذهبی احداث می شود که اکنون طراحی آن در دست انجام است.

شمسی با بیان اینکه در آینده نزدیک درکنار بوستان استاد فضائلی یک فضای سبز ۲۵۰۰ متری همراه با امکانات ورزشی احداث می شود، تصریح کرد : برای ارتقا سرانه فضای سبز منطقه همچنین در صحرای سودان یک فضای سبز ۱۶ هکتاری احداث می شود تا اهالی محله سودان و خیابان عمان سامانی نیز از فضای سبز بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در ادامه با اشاره به اینکه محله شهید شاکر با جمعیت ۲هزار نفر در قسمت شمالی منطقه قرار دارد، ادامه داد: در این محله خیابانی به عرض ۱۴ متر و طول ۹۰۰ متر احداث شد همچنین فرعی های این محله آسفالت شده است.

کد خبر 314776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.