برگزاری جشنواره فناوری های نوین در اصفهان گامی برای انجام یک وظیفه شرعی است

معاون روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: برگزاری جشنواره فناوری های نوین گامی برای انجام یک وظیفه شرعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قمی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نوین شهری اظهار کرد: با برپایی نمایشگاه فناوریهای نوین شهری بستر مناسبی برای استفاده از تجارب کشور ها به منظور رفع مشکلات شهری ایجاد شده است و مردم شهر با توجه به فناوریهای نوین باید ببینند که با چه فناوری می توان مشکلات شهری را رفع کرد.
وی با اشاره به رفع مشکلات مردم که در آموزه های دینی به آن تاکید شده است گفت: هر چیزی که برای ادامه حیات مردم یک جامعه لازم است، به مردم آن شهر واجب می شود تا با فراگیری علوم آن نیاز را برای مردم رفع کنند.
معاون روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری اضافه کرد: البته از افرادی که از امکانات بیشتری برخوردارند اننظار بیشتری برای رفع این نیاز ها می رود و شهرداری یکی از دستگاه هایی است که به این تکلیف شرعی باید پاسخ گوید.
قمی با اشاره به زاویه کشورهای بیگانه با انقلاب ایران اسلامی گفت: این کشور ها می گفتند اگر انقلاب شود سه مشکل بی توجهی به علم و حاشیه راندن علم، بی توجهی به استفاده از تکنولوژی های بشری، دوری خانم ها از جامعه و راندن اقلیت های دینی و ظلم به آنها مطرح می شد در حالی که کشور ایران اسلامی در حال حاضر در بسیاری از این تکنولوژی ها سرآمد است.
وی اضافه کرد: البته این سیاست کشورهای غربی است که می خواهند کشور های اسلامی از علوم روز عقب باشند تا ما به آنها وابسته باشیم در حالی که کشور ما جزء معدود کشورهایی است که در مورد انرژی هسته ای حرفی برای گفتن دارد.
معاون روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به میزان حداقلی دانشگاه های کشور گفت: امروزه در شهر اصفهان چندین دانشگاه تاسیس شده است و علوم به زبان های مختلف فراگیری و آموزش داده می شود.
وی تاکید کرد: عظمت اصفهان به جامعیت شهر اصفهان است یعنی هم هنر، بینش سیاسی و در خط رهبری حرکت کردن مجموعه شهر اصفهان را تشکیل می دهد

.قمی به وجود 230 هزار دانشجو، 25 دانشگاه جامع و 32 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در اصفهان اشاره کرد و افزود: استان اصفهان بیش از 23 هزار شهید دفاع مقدس تقدیم کشور کرده است و اصفهان را با یک عالم ارزشمند مثل شیخ‌بهایی، یک دانشجوی فرمانده مثل شهید خرازی، یک روحانی ایثارگر مثل شهید میثمی و یک اندیشمند دنیاشناس و انقلابی مثل شهید بهشتی می‌شناسیم.
معاون روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: قرن بیستم با دو ویژگی رشد علم و فناوری و رشد جنایات بشر شناخته شد. فناوری‌های بشر در 19 قرن قبل با قرن بیستم قابل‌ مقایسه نیست و در عین حال، جنایات بشر در قرن بیستم از 19 قرن قبلی بسیار بیشتر بود. بنابراین علم و فناوری وقتی برای شهروندان و بشریت رفاه و سلامت به ارمغان می آورد که در کنار اخلاق، معنویت و دین قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: در قرن نوزدهم سینما، تلویزیون و رادیو وجود داشت و ماهواره و اینترنت وجود نداشت، اما مکتب فرانکفورت می‌گفت صنعت فرهنگ داریم یعنی فرهنگ‌سازی انجام می‌شد. بنابراین در کشور ما شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد که هر طرح علمی و فناوری باید پیوست فرهنگی داشته باشد.
قمی گفت: افتخار داریم که بگوییم مشوق اصلی رشد علم و فناوری در ایران در درجه اول، حضرت امام خمینی (ره) بود. در زمان جنگ در یک دیدار با امام از نارسایی‌های جبهه‌ها گلایه کردیم و ایشان فرمودند جنگ تمام می‌شود، شما به فکر دانشگاه باشید چون دانشگاه است که کشور را می‌سازد.
معاون روابط بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: چندی پیش مقام معظم رهبری از نمایشگاهی که برای ارائه فناوری‌ها و خلاقیت‌های بخشهای مختلف کشور برپا شده بود بازدید کردند. بیشتر مسئولان غرفه‌های این نمایشگاه در زمان بازدید مقام معظم رهبری به ایشان می‌گفتند جرقه اولیه این فناوری از سخنان شما به ذهن ما خطور کرد و یا شما در جلسات خود ما را به پرداختن به این فناوری‌ها تشویق کردید.

کد خبر 313906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.