شبکه فناوری اطلاعات حوزه حمل و نقل و ترافیک رونمایی می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از رونمایی شبکه فناوری اطلاعات حوزه حمل و نقل و ترافیک در هفته جاری خبرداد.

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: به جهت اینکه چشم انداز اصفهان در آینده، کاهش سفرهای غیرضروری در شهر است، ایجاد شهر هوشمند در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا مدیریت شهری در نظر دارد کلیه اطلاعات و کاربری های شهر را در اختیار شهروندان و گردشگران قرار دهد تا سفرهای غیرضروری در شهر کاهش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از ایجاد شبکه فناوری اطلاعات حوزه حمل و نقل و ترافیک در شهر خبر داد و گفت: مجموعه نرم افزارهای ترافیکی بر اساس نیاز شهروندان در شهر اصفهان طراحی شده است تا همه اطلاعات مورد نیاز از کاربری های مختلف شهر در اختیار شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

صلواتی نرم افزار ترافیک اصفهان(نقشه ترافیک آنلاین) را اولین نرم افزار ترافیکی شهر معرفی کرد و گفت: شهروندان با استفاده از نرم افزار نقشه ترافیک آنلاین می توانند ترافیک، مسیر مراکز آموزشی ورزشی، مکان های تفریحی ، بیمارستان ها ، ظرفیت پارکینگ های شهر، هتل ها و حتی کاربری های خدماتی مثل نانوایی ها، بانک ها و سیستم های خودپرداز را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

وی به دیگر نرم افزار ترافیک شهر تحت عنوان «ترافیک یار» اشاره کرد و افزود: شهروندان با استفاده از نرم افزار «ترافیک یار» می توانند مشکلات ترافیکی، حوادث و غیره را به کارشناسان مرکز کنترل ترافیک ارائه دهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: با نصب این نرم افزار شهروندان در هر نقطه از شهر که مشکلی را از جمله وقوع تصادف، اخلال در عبور و مرور، خرابی امکانات کنترل ترافیک، آبگرفتگی معابر، آتش سوزی و غیره مشاهده کنند می توانند با گرفتن عکس و ارسال آن به مرکز کنترل ترافیک برای رفع مشکل در حداقل زمان سهیم باشند.

صلواتی به نرم افزار ترافیک پدیا نیز اشاره کرد و گفت: در این نرم افزار همه اطلاعات مورد نیاز شهروندان در قالب کتاب و مقاله به روز رسانی می شود تاکنون 12 هزار داده در این نرم افزار پیاده شده و تا پایان امسال به 30 هزار داده می رسد.

وی در ادامه با اشاره به نرم افزار ترافیک کال گفت:  ترافیک کال اولین پرتال آموزش فرهنگ ترافیک محسوب می شود که مباحث ترافیکی را به 5 زبان فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسوی و پرتقالی مطرح می کند.

معاون شهردار تاکید کرد: این نرم افزار کاملا تخصصی به موضوع حمل و نقل و ترافیک می پردازد، در این نرم افزار مجموعه تولیدات رسانه ای انیمیشن و فیلم های کوتاه با موضوع آموزش ترافیک طراحی شده که در فضای مجازی توزیع می شود.

 وی با بیان اینکه، این نرم افزارها از کافه بازار و یا سایر نرم افزارها قابل دانلود است، اعلام کرد: شبکه نرم افزارهای ترافیکی سه شنبه با حضور مدیران شهری رونمایی و در اختیار شهروندان قرار گرفته می شود.

کد خبر 310331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.