زمینه اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده همت آباد فراهم است

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: طرح نوسازی بافت فرسوده همت آباد آماده کلنگ زنی است و به زودی کلنگ آن بر زمین زده می شود تا انتظار شهروندان ساکن در این بافت برای برخورداری از امکانات شهری به پایان برسد.

به گزارش ایمنا، منصور نجفی به بافت فرسوده همت آباد و موقعیت مطلوب آن، ‌ همجواری با حاشیه زاینده رود اشاره کرد و گفت:  احیای بافت ۶۸ هکتاری همت آباد به عنوان یکی از آرزوهای دیرین شهروندان اصفهانی است.

 وی با اشاره به اینکه اکنون ساکنان محله همت آباد حداقل امکانات زندگی شهری را دارند، از فراهم شدن زمینه اجرای طرح نو سازی بافت فرسوده این محله خبر داد.

وی ادامه داد: در بافت فرسوده همت آباد سه هزار و ۶۲۰ پلاک مسکونی ریزدانه وجود دارد و ۱۶ هزار نفر در این بافت سکونت دارند.

مدیر منطقه ۶ شهرداری از احیای ۶/۱هکتار از این بافت ناکارآمد گفت و به ۱۲بلوک آپارتمانی اشاره کرد که بر اساس طرحی که به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده است، جایگزین ۱۰۳پلاک ریز دانه تجمیع شده می شود.

 به گفته نجفی طرح نوسازی بافت فرسوده همت آباد آماده کلنگ زنی است و به زودی کلنگ آن بر زمین زده می شود تا انتظار شهروندان ساکن در این بافت برای برخورداری از امکانات شهری به پایان برسد.

وی با بیان اینکه فراهم ساختن زیرساخت های خدماتی در همت آباد به عهده شهرداری است، از پیش بینی پارک محلی در محدوده ۶/۱هکتاری از بافت فرسوده این محله داد که در میان بلوک های ساختمانی احداث می شود.

 به گفته مدیر منطقه ۶ برای سامان بخشیدن به بافت متراکم و ریز دانه همت آباد تخفیف ۸۰ درصدی برای دریافت پروانه ساختمان تصویب شده است.

کد خبر 309973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.