هدف نهایی باشگاه مقاومت کسب مدال و عنوان قهرمانی نیست

مدیرعامل باشگاه مقاومت و مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان، گفت: هدف نهایی باشگاه مقاومت کسب مدال و عنوان قهرمانی نیست بلکه رسالت ما رسیدن به صحبت مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند ورزش هدف نیست، ورزش وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی پیمان صفت در همایش مشترک هیأت‌های ورزشی بسیج و مدیران تربیت بدنی نواحی استان اصفهان اظهار داشت: باشگاه مقاومت باید با سایر باشگاه‌های ورزشی تفاوت داشته باشد. فکر نمی‌کنم باشگاهی وجود داشته باشد که در عرصه ورزش کشور، ۱۸ رشته ورزشی را اداره کند اما در برنامه سال ۹۶، پوشش ۱۸ رشته ورزشی به ما ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: کاری به کمیت و کیفیت برگزاری این رشته‌های ورزشی ندارم اما اداره ۱۸ رشته ورزشی یکی از دلایلی است که باشگاه مقاومت را از سایر باشگاه‌های ورزشی متمایز می‌کند. یکی دیگر از این موارد، پایگاه‌های استعدادیابی باشگاه مقاومت است. از سال ۱۳۹۰ کار را با سه پایگاه استعدادیابی شروع کردیم و از سال ۱۳۹۵ تا کنون توانستیم ۹ پایگاه را راه‌اندازی کنیم که نشان‌دهنده رشد خوبی است.

پیمان صفت در خصوص زیرساخت‌های ورزشی افزود: نزدیک به ۱۸۰ سالن صالحین و ۹ دی در تمام نقاط استان اصفهان داریم که پتانسیل بسیار بالایی دارد و باشگاه مقاومت باید از این زیرساخت‌ها به نحو احسن در جهت نهادینه کردن ورزش استفاده کند.

وی باشگاه مقاومت را متفاوت از سایر باشگاه‌ها دانست و بیان کرد: باید با سایر مجامع و باشگاه‌های ورزشی تفاوت‌هایی داشته باشیم که این تفاوت، رسالت ما است. باید بین وظایف و رسالت با دیگر باشگاه‌ها تفاوت داشته باشیم و هدف نهایی ما کسب مدال و عنوان قهرمانی نیست بلکه رسالت ما رسیدن به صحبت مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند ورزش هدف نیست، ورزش وسیله‌ای برای رسیدن به هدف است.

مسئول تربیت بدنی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: رسیدن به سکوی قهرمانی باید جزئی از هدف باشد اما هدف اصلی نمی‌تواند کسب سکو باشد. شاید بعضی از باشگاه‌ها به دنبال این هستند که از ۲ ستاره به سه ستاره برسند که این موارد نمی‌تواند جزو اهداف ما باشد و اگر رسالت اصلی خودمان را گم کنیم باید بدانیم که زمین خورده‌ایم.

وی در همین خصوص افزود: سال گذشته همایشی را برگزار کردیم و از مدال آوران سال ۹۵ تقدیر کردیم که کار مفیدی بود اما در آن مراسم یک خلأ بزرگ داشتیم. از تمام باشگاه‌های مهمم استان اصفهان و بیشتر هیأت‌های ورزشی خواستیم که یک چهره ورزشی اخلاق مدار در سال ۹۵ را به ما معرفی کنند و من در آن مراسم از این فرد تقدیر کنم، اما هیچ فردی پیدا نشد که یک حرکت اخلاقی در آن سال انجام داده باشد. ما به دنبال چهره‌های اخلاق محور می‌گردیم.

پیمان صفت گفت: در بعضی مکان‌ها شاهد اتفاقات خوب نیز هستیم مثلاً مدرسه فوتبالی که محمد انصاری مدافع پرسپولیس در اوج تبلیغات منفی علیه شهدای مدافع حرم راه اندازی و این آکادمی را به نام یکی از شهدای مدافع حرم نامگذاری می‌کند. یا سید جلال حسینی که با عکس شهید مدافع حرم وارد زمین مسابقه می‌شود و وقتی خبرنگار دلیل کار وی را می‌پرسد، حسینی می‌گوید حرکت من در مقابل اقدام شهدای مدافع حرم هیچ است.

وی ادامه داد: ما تا کنون در این مسیر چه اقدامی انجام داده‌ایم؟ تمام این صحبت ها درددل من بود و تا زمانی که در باشگاه مقاومت باشم، به جز مسائل قهرمانی و استعدادیابی و ... وظیفه خودم می‌دانم که به هدف دوم توجه کنم و اگر در این راه موفق بودم می‌توانم در پایان سال به خود نمره قبولی بدهم. امیدوارم برنامه‌ریزی تمام مدیران در این راستا باشد و به سمت ورزش اخلاق‌محور، دین باور و ارزش‌مدار حرکت کنیم.

کد خبر 309456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.