رخشان بنی اعتماد هم به آکادمی اسکار دعوت شد

آکادمی اسکار از 774 سینماگر سراسر دنیا برای عضویت در این سازمان سینمایی دعوت کرد. در این فهرست نام 9 سینماگر ایرانی از جمله لیلا حاتمی و گلشیفته فراهانی به چشم می‌خورد که با بررسی‌های بیشتر معلوم شده، رخشان بنی اعتماد فیلمنامه نویس و کارگردان معتبر سینمای ایران هم در شاخه نویسندگی برای عضویت در آکا

به گزارش ایمنا، نازنین بنیادی، محمد رسول اف، هایده صفی یاری، محمدرضا دلپاک، بهمن قبادی، محسن موسوی و هنگامه پناهی هم از جمله سینماگران ایرانی هستند که از آنها برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت به عمل آمده است.

با این حال، روز گذشته مشخص شد که در میان 774 عضو جدیدی که برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده‌اند، نام رخشان بنی اعتماد کارگردان و فیلمنامه نویس معتبر سینمای ایران در شاخه نویسندگی هم به چشم می‌خورد. به این ترتیب، آکادمی اسکار امسال از 10 سینماگر ایرانی برای عضویت در این نهاد دعوت به عمل آورده است.

با اضافه شدن 774 عضو جدید، مجموع تعداد اعضای آکادمی اسکار به بیش از 7 هزار نفر رسید. اعضای جدید دعوت‌شده برای عضویت در آکادمی اسکار از ۵۴ کشور جهان هستند و امسال ۳۹ درصد از دعوت‌شدگان را زنان تشکیل می‌دهند.

منبع:ایسنا

کد خبر 309085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.