اگر می خواهید دچار بیماری قلبی نشوید، ماهی بخورید/ زنان باردار مصرف ماهی را محدود کنند

اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در ماهی، مواد مغذی هستند که ریسک مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهند و نقش موثری در سلامت قلب دارند.

فوق تخصص قلب و عروق در مورد فواید مصرف ماهی برای مبتلایان به بیماری های قلبی به خبرنگار ایمنا گفت: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی برای قلب بسیار مفید است. این اسیدهای چرب می‌توانند تری‌گلیسیرید را پایین آورده، فشارخون را کاهش دهند، از لخته شدن خون جلوگیری کنند، سیستم‌ ایمنی بدن را تقویت کرده و علائم آرتروز را بهبود بخشند. همچنین در کودکان نیز اسیدهای چرب امگا ۳ توانایی یادگیری را بالا می‌برند.

دکتر محمود هادی زاده در ادامه افزود: خوردن یک تا دو وعده ماهی در هفته، به خصوص ماهی‌هایی که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی،به ویژه مرگ‌های ناگهانی ناشی از مشکلات قلبی را کاهش می‌دهند.

این فوق تخصص قلب و عروق در پاسخ به این پرسش که آیا نوع ماهی که  افراد مصرف می کنند اهمیت دارد یا خیر به خبرنگار ایمنا گفت: ماهی‌های چرب مانند سالمون، شاه‌ماهی و به مقدار کمتر ماهی تن، بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا۳ را دارا هستند و درنتیجه بیشتری فایده را می‌توانند برای افراد به دنبال داشته باشند، اما بسیاری از انواع دیگر غذاهای دریایی نیز حاوی مقادیر کمتر از این اسیدهای چرب هستند.

وی افزود: بیشتر ماهی‌های آب‌های شیرین به نسبت ماهی‌های آب های شور، مقدار کمتری اسیدهای چرب امگا۳ دارند.

وی در مورد میزان ماهی خاطرنشان کرد: برای افراد بزرگسال، مصرف حداقل دو وعده در هفته از ماهی‌های سرشار از امگا۳ توصیه می‌شود.

این فوق تخصص قلب و عروق بیان داشت: یک وعده غذایی از ماهی حدود ۸۵ گرم است. زنان باردار یا زنانی که تصمیم به بچه‌دار شدن دارند و همچنین کودکان زیر ۱۲ سال باید مصرف ماهی را محدود کنند، زیرا بیشتر در معرض آسیب سموم موجود در آن هستند.

به گزارش ایمنا اگر نگران بیماری های قلبی هستید، مصرف یک تا دو وعده ماهی در هفته می تواند ریسک مرگ و میر ناشی از حمله قلبی را کاهش دهد و سلامت قلب شما را تضمین کند. این در حالی است که اکنون چندین سال است که انجمن قلب آمریکا به افراد توصیه می کند که حداقل ۲ بار در هفته، ماهی های غنی از اسیدهای چرب امگا-۳ مصرف کنند.

کد خبر 309010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.