ادغام سازمان های شهرداری / برگزاری ۲۰۰ دوره آموزشی برای کارکنان شهرداری

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه وزارت کشور می خواهد تا ساختار شهرداریها اصلاح شود گفت: در این اصلاح ساختاری برخی از موارد مخالف میل شهرداری بود اما باید از این موارد تبعیت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی نصوحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بخش آموزش‌های ضمن خدمت در شهرداری اصفهان بر عهده مدیریت آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان است.

وی افزود: سالی حدود ۲۰۰ دوره آموزشی برای پرسنل شهرداری اصفهان برگزار می‌شود چرا که باید این افراد با علوم روز در رابطه با فعالیت‌های خود ارتباط داشته باشند.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان در رابطه با مباحث تشکیلاتی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به ضوابط تشکیلاتی شهرداری‌ها از طرف وزارت کشور، ضوابط اصلاح شدند و ساختار جدیدی برای این ارگان برنامه‌ریزی شد که ادغام سازمان‌ها و تعویض جای مدیریت مدیران در شهرداری از مواردی بودند که در ساختار جدید شهرداری اصفهان به آن‌ها توجه شده است.

وی تأکید کرد: برخی از این تغییر ساختارها مورد اعتراض شهرداری اصفهان بوده‌اند اما به دلیل اینکه وزارت کشور از طرف سازمان شهرداری‌ها به دنبال الگوسازی است تا شهرداری‌های کل کشور را به سامان برساند؛ مجبور بودیم که برخی از موارد را بپذیریم البته هنوز در اجرای آن، مدیریت ارشد تصمیم‌گیری می‌کند.

نصوحی با اشاره به برخی از تغییر نام‌ها در ساختار جدید بیان کرد: به عنوان مثال معاونت خدمات شهری به لحاظ اهمیت مباحث زیست‌محیطی به معاونت زیست‌محیطی و خدمات شهری تغییر پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: از ما درخواست دارند تا برخی از سازمان‌های شهرداری را در همدیگر ادغام کنیم به طور مثال سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با سازمان عمران با هم ادغام خواهند شد.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان گفت: همچنین از سازمان شهرداری‌های وزارت کشور درخواست دارند تا سازمان زیباسازی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز در همدیگر ادغام شوند.

 وضعیت کارکنان شهرداری، بستگی به اصلاح ساختاری دارد

وی افزود: اصلاح ساختار شهرداری اصفهان مبنای تغییر وضع کارکنان شهرداری اصفهان خواهد بود چرا که برخی از سازمان‌های شهرداری بعد از ۲۰ سال دارای ساختار می‌شوند.

نصوحی اضافه کرد: کل ساختار مصوب شهرداری و سازمان‌های وابسته به آن ۴ هزار و ۵۴۵ پست در ساختار جدید شهرداری است که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰ عدد از پست‌ها مربوط به معاونت‌ها، ستادها و مناطق خواهد بود و بقیه مربوط به ۱۲ سازمان وابسته‌ای که بعضاً ادغامی هستند، می شود.

نصوحی با بیان اینکه تعدادی از پست‌های شهرداری به سازمان آتش‌نشانی بازمی‌گردد که هزار و ۴۴۱ پست سازمانی هم در این بخش قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه بهبود روش‌ها یکی از فعالیت‌ها بررسی فرآیندهای کاری شهرداری و تلاش در جهت ساده‌سازی و بهبود این فرآیندها است که اقدامات مختلفی در دو سال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه هنوز هیچ عددی در رابطه با بهره‌وری در شهرداری اصفهان وجود ندارد، عنوان کرد: تعالی سازمانی شهرداری اصفهان از انتهای سال قبل مدنظر مدیریت آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان قرار گرفته است که به مجموع نتایج فعالیت‌های شهرداری در این خصوص توجه می‌شود.

مدیر آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان با اشاره به نظام پیشنهادات شهرداری اصفهان گفت: همچنین پیشنهادات شهروندان برای شهرداری اصفهان در مدیریت آموزش، تشکیلات و بهبود روش‌های شهرداری اصفهان پیگیری می‌شود.

وی در پایان با اشاره به جشنواره «ایده شو» شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر اساس جشنواره ایده شو یک ایده شو در مسائل عمرانی شهرداری اصفهان اجرا شد و امسال این جشنواره در رابطه با حمل و نقل اجرا می‌شود که جوایز و پاداش نفیسی هم به ایده‌های برتر داده خواهد شد.

کد خبر 306566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.