هجدهمین آیین کوچه‌گردان عاشق برای کمک به نیازمندان برگزار می‌شود

خیرین و اعضا جمعیت امام علی (ع) در هجدهمین آیین کوچه‌گردان عاشق بیش از 8000 کیسه اقلام غذایی را میان خانواده‌های آسیب‌دیده در سراسر کشور توزیع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امسال در هجدهمین سال برگزاری آیین کوچه‌گردان عاشق، بیش از 8 هزار کیسه مایحتاج غذایی یک ماهه خانواده‌ها تامین شده و توسط داوطلبین و خیرین میان خانواده‌های آسیب دیده در سراسر کشور توزیع می‌شود.

مراحل ابتدایی برنامه های اجرایی این آیین به منظور شناسایی مناطق محروم از اوایل اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در استان‌های تهران، کرمانشاه، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، کردستان، قم، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، سمنان، فارس، زنجان، ایلام، البرز، گلستان، لرستان، همدان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و یزد آغاز شده است.

تا کنون بیش از 2 هزار کیسه از 8 هزار کیسه مایحتاج غذایی یک ماهه خانواده‌ها تأمین شده و گزارش تکمیلی شناسایی های صورت گرفته و کمک‌های خیرین به مرور بر روی وبسایت کوچه گردان عاشق می گیرد.

به گزارش ایمنا،  کوچه‌گردان عاشق، نخستین طرح جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) است که از سال ۱۳۷۸ تا کنون بی وقفه برگزار شده و با گذشت بیش از ۱۸ سال، حالا به یک آیین فراگیر تبدیل شده است.

تأمین نیازهای غذایی و بهداشتی حیاتی خانواده های محروم در ماه مبارک رمضان، شاکله این طرح را تشکیل می دهد. در این طرح، کیسه های مایحتاج مورد نیاز یک ماهه هزاران خانواده محروم در شب های قدر، به تاسی از کوچه گردی‌های عاشقانه مولا علی‌ (ع) و سیره عملی زندگی ایشان، توسط دانشجویان و مردم، تهیه و به درِ خانه های آنها برده می‌شود.

همایش کوچه‌گردان عاشق در اصفهان روز چهارشنبه 24 خرداد 96 ساعت 18 در تالار ادب برگزار می‌شود.

هزینه اجرای این طرح شامل تهیه و توزیع کیسه های مایحتاج، توسط حامیان مردمی جمعیت امام علی (ع) در طول ماه مبارک رمضان تأمین خواهد شد. شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۱۳۰۸ به نام جمعیت امام علی(ع) اعلام می‌شود.

کد خبر 306441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.