ممنوعه بودن دشت مهیار ازسال ۵۲/ضرورت برنامه‌ریزی استفاده بهینه ازمنابع آب

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر کاهش و تعدیل مجوزهای منطقه مهیار، گفت: دشت مهیار از سال ۱۳۵۲ جز دشت های ممنوعه استان اصفهان بوده است و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از منابع آب موجود ، تنها راه حل پیش روی ما است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا غلامرضا نعمتی در نشست با کشاورزان مهیار با اشاره به دیدگاه‌های کلی وزارت نیرو در برنامه طرح احیا وتعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و به ویژه برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در دشت ممنوعه بحرانی مهیار شمالی، بیان داشت: برای بهبود کاهش ذخایر آبی منطقه به تعامل سازنده بهره برداران و کشاورزان و همکاری دو جانبه برای کاهش اثرات سوء این بحران نیاز است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط بوجود آمده همکاری و همفکری کشاورزان و آب منطقه‌ای در برنامه‌ریزی بهینه از منابع آب موجود ، تنها راه حل کاهش مخاطرات و صدمات آتی است.

در این نشست که با حضور بیش از ۵۰ کشاورز برگزیده دشت مهیار برگزار شد، وضعیت بحرانی منابع آب دشت مهیار، پروژه اصلاح و تعدیل دبی پروانه چاه های دشت ومشکلات کشاورزان بررسی شد.

همچنین نماینده شرکت مشاور اطلاع رسانی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، با ارایه آمار و ارقام از وضعیت منابع آب در ایران و جهان و منابع آب زیرزمینی در شهرستان شهرضا با تاکید بر دشت مهیار شمالی به تشریح طرح اطلاع رسانی، فرهنگ سازی در طرح تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی پرداخت.

در ادامه کشاورزان به بیان مشکلات خود از جمله نحوه تعدیل پروانه چاه ها، بدهکار بودن به بانک‌ها برای طرح‌های توسعه‌ای مبتنی بر مجوزهای گذشته، کم بازده بودن چاه‌ها، شنیده نشدن مسایل و مشکلات آنها توسط مقامات تصمیم‌گیر دولتی در وزارت نیرو و دیگر نهادهای حاکمیتی از جمله مجلس شورای اسلامی و درخواست انتقال نظراتشان، تشدید بیکاری کشاورزان، درخواست خرید چاه‌ها و مجوزات و پرداخت غرامت و خسارت از سوی دولت و ... پرداختند.

کد خبر 305904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.