۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
زنده نگه داشتن یاد و خاطره امام، رسالت دینی و انقلاب همه ما است

سمیرم-امام جمعه سمیرم گفت: شاید امروز امام در میان ما نباشد اما تفکرات و اندیشه های ایشان در بطن اساسی انقلاب وجود دارد و مسئولان باید این روز را با نهایت توان خود گرامی بدارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، حجت الاسلام حسین رجائی پور در اولین خطبه ماه مبارک رمضان با اشاره به کرامات این ماه پرفیض اظهار کرد: رمضان ماه میهمانی خدا و تطهیر سرشت انسانیت از هوا و هوس های نفسانی و شست و شوی قلب از گناه است.

حجت الاسلام حسین رجائی پور با اشاره به سالروز  ارتحال بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) افزود: امیدواریم دولتمردان در بزرگداشت این روز بزرگ بیشتر از گذشته تلاش کنند.

وی با اشاره تلاش همه جانبه امام برای حفظ اسلام و انقلاب افزود: شاید امروز امام در میان ما نباشد اما تفکرات و اندیشه های ایشان در بطن اساسی انقلاب وجود دارد و مسئولان باید این روز را با نهایت توان خود گرامی بدارند.

امام جمعه این هفته شهرستان سمیرم با اشاره به سند 2030  گفت: پس از علنی شدن اجرای سند 2030 در ایران هر روز شاهد مراجعه و تماس های تلفنی در دفتر ستاد نماز جمعه هستیم و مردم باید بدانند این سند طرحی آمریکایی با پشتوانه صدها کارشناس مجرب برای دستیابی به خواسته های خودشان است که در سال 2015 توسط همسر رئیس جمهور وقت آمریکا در قطر رونمایی و سپس در فرانسه به ثبت و تصویب رسید.

خطیب نماز جمعه سمیرم تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ سندی برای جایگزینی نظام آموزشی کشور بوده  و یک قانون بین المللی برای جامعه جهانی است که خود فرانسه، کشورهای اروپائی و امریکا که تصویب کننده این سند بوده آن را امضا نکرده و ایران به عنوان سومین کشور پس از حکومت خود گردان فلسطین، اردن و عربستان متعهد به اجرای آن شده است.

وی خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰ تنها به مقوله فرهنگی نپرداخته و زمینه های مختلف را در بر دارد که اگر چنین اتفاقی برای نظام آموزش و پرورش ما رخ دهد دنیای از خطر ما را تهدید خواهد کرد.

حجت الاسلام رجائی پور گفت: در سند ۲۰۳۰ که دولتمردان بدون تصویب مجلس شورای اسلامی، تصویب کرده اند به دنبال قرار دادن اسلام آمریکایی در برابر اسلام ناب محمد است.

وی با انتقاد از رئیس مجلس در برابر اظهار اخیر وی پیرامون سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: این سند از لحاظ قانونی و شرعی ایراد داشته و خلاف اصل دوم و چهارم قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه سمیرم افزود: یک قانون گذار چگونه این سند را بدون ایراد خوانده است در حالی که خلاف قانون ما بوده، من پیشنهاد می کنم قانون اساسی را یک بار به طور دقیق مطالعه کند.

وی سند ۲۰۳۰ را ناقض اصل ۷۷ قانون اساسی برشمرد و تصریح کرد: امروز باید قانون گذاران مجلس پس منویات مقام معظم رهبری و با توجه از خود دفاع کرده و اجازه ندهند عهدنامه ای بدون تصویب نمایندگان مردم در مجلس به اجرا برسد.

کد خبر 305368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.