شایع ترین علل نارسایی قلب را بشناسید/ آریتمی قلبی باعث تشدید علایم می شود

نارسایی قلبی می تواند کاملا اتفاقی ایجاد شود و یا اینکه خود را با علائمی مانند تنگی‌ نفس در هنگام فعالیت، احساس خستگی و ناتوانی و ضعف عمومی و نیز ورم پاها و ...نشان دهد.

فوق تخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: نارسایی قلبی به حالتی گفته می شود که در آن قلب نمی تواند خون را به میزان مورد نیاز بافت‌های گوناگون به نواحی مختلف بدن بفرستد یا فقط با یک فشار پرشدگی زیاد شده و به صورت غیر طبیعی بتواند آن را انجام دهد.

دکتر محمود هادی زاده، شایع ترین علل و عواملی که می توانند باعث علامتدار شدن  یک نارسایی قلبی تحت درمان شوند را شامل پیروی نکردن از رژیم غذایی مناسب عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال چنانچه بیمار مبتلا به نارسایی قلبی، مقدار زیادی نمک مصرف کند یا از غذاهای آماده که حاوی املاح زیاد هستند، استفاده کرده و یا اینکه وی درصورت نارسایی شدید قلبی مایعات زیاد مصرف کند، احتباس و تجمع مایعات دربدن بیمار می تواند باعث ادم(ورم) بدن وتنگی نفس شود.

این فوق تخصص قلب وعروق همچنین سرپیچی ازمصرف منظم و دقیق داروهای درمان نارسائی قلبی یا مصرف داروهایی که می توانند باعث تجمع و عدم دفع مناسب مایعات بدن شوند ر را مضر دانشت و افزود: مانند بسیاری ازداروهای مسکن که باعث بدشدن وضعیت عمومی بیمارمی شوند.

فلوشیپ آنژیوپلاستی ونارسایی قلب و عضوانجمن قلب امریکا وانجمن نارسایی قلب اروپا اضافه کرد: البته علل دیگری نیز وجوددارند که می توانند باعث برو زیا تشدیدعلایم شوند که پاره ای از آنها عبارتند  شامل بروز یا تشدید تنگی های عروق قلب که موجب کاهش خونرسانی به قلب (ایسکمی قلب) یا بروز انفاکتوس حاد (سکته قلبی) شود، افزایش وعدم کنترل فشارخون (هیپرتانسیون)، آریتمی‌های قلبی به هردلیل که به وجود آیند می توانند باعث تشدید علایم نارسایی قلب شوند.

وی عنوان کرد: انواع عفونت ها و هرگونه اختلال داخلی که منجربه ایجاد تب شود، آمبولی ریوی،  کم خونی به هر دلیل رخ دهد به ویژه اگر شدید یا نسبتا شدید باشد، حاملگی، اختلالات تیروئید، عفونت های دریچه ها ولایه های قلب.

کد خبر 305133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.