آزادسازی مسیر رینگ چهارم از منطقه ۱۴ امسال آغاز می شود

به گفته مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان بخشی از طرح حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان از شمال این منطقه عبور می کند، در همین راستا آزادسازی های این طرح در سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان یکی ازمناطق  نیمه محروم در بین مناطق شهرداری است اما این منطقه   در دل خود  حرم مطهر حضرت زینب(س) را جای داده که باعث شده از جایگاه ویژه ای برخوردار و پروژه های بی شماری برای پویایی و ارتقاء کیفیت خدمات و امکانات در منطقه ۱۴ انجام  شود اما بازهم باید برای ارتقا کیفی زندگی اهالی منطقه سرانه فرهنگی، ورزشی ، عمرانی و غیره افزایش یابد.

از همین رو برای آگاهی بیشتر از پروژه ها با " علی شمسی مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان" به گفتگو نشستیم.

بودجه سال  جاری برای اجرای پروژه های منطقه چقدر است؟

۵۳۵ میلیارد ریال بودجه برای اجرای پروژه های عمرانی – خدماتی  منطقه ۱۴ اختصاص داده شده است.

بودجه مناسب سازی منطقه امسال چقدر است؟

در سال جاری معابر منطقه با اعتبار ۳ میلیارد ریال بر ای تردد روان معلولان ، جانبازان و سالمندان مناسب سازی می شود.

در همین راستا امسال معابر خیابان های آیت الله غفاری با اعتبار ۵۵۰ میلیون ریال ، معابر خیابان بعثت حدفاصل سراه نقشینه تا اتوبان چمران با  ۷۵۰ میلیون ریال ، معابر خیابان  لاله شمالی با اعتبار ۹۵۰ میلیون ریال ومعابر بوستان زنبق نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال مناسب سازی می شود.

برای ارتقاء سرانه فرهنگی چه برنامه ای دارید؟

در سال جاری برای اجرای پروژه های فرهنگی منطقه ۴۹ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

از همین رو امسال یک فرهنگسرا در خیابان ابوریحان و فرهنگسرای قمربنی هاشم با همکاری بخش خصوصی احداث می شود.

بودجه آسفالت منطقه در سال جاری چقدر تعیین شده است؟

آسفالت معابر یکی از نیازهای اساسی در جوامع شهری برای ساکنان است چراکه تردد را برای شهروندان روان می کنند از همین رو  در سال جاری ۴۵ میلیارد ریال بودجه برای آسفالت معابر منطقه اختصاص داده شد.

در همین راستا در سال جاری معابر فرعی و اصلی منطقه نیز آسفالت می شوند و اکنون نیز آسفالت معابر محله های دوطفلان و محله آزادی در دست اجراست و تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

در سال جاری چندین بوستان و فضای سبز در منطقه احداث می شود؟

برای ارتقا سرانه فضای سبز وشادابی در بین اهالی منطقه ۲ فضای سبز در تقاطع خیابان های ایمان و آل بویه و یک بوستان نیز در خیابان ابوریحان به مساحت ۶ هزار متر مربع احداث  می شود.

برای ارتقا سرانه ورزشی چه برنامه ای دارید؟

ارتقا سرانه ورزشی به منظور افزایش نشاط عمومی در محلات در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد  در همین راستا در سال جاری ۳ ورزشگاه در منطقه  ۱۴ احداث می شود.

عملیات اجرایی ورزشگاه رزمی امام خمینی (ره) در شهرک امام خمینی(ره) ، ورزشگاه ارزنان در محله ارزنان و  ورزشگاه عمان سامانی در محله عمان سامانی در نیمه اول سال جاری اجرایی می شود.

مهمترین پروژه هایی که امسال در منطقه اجرایی می شود، کدامند؟

 خیابان حرم با اعتبار ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و باندشرقی خیابان الهیه با اعتبار ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  امسال احداث می شود.

همچنین عملیات اجرایی خیابان ۳۶ متری حدفاصل میدان شهدای ورزشکارتا اتوبان شهید اردستانی در سال جاری  دردست اجرا قرار گرفته می شود.

همچنین امسال ادامه خیابان عاشق اصفهانی شرقی تا اتوبان شهید اردستانی با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و ساماندهی خیابان عمان سامانی با هزینه ۲۰ میلیارد ریال ساماندهی می شوند.

مهمترین پژروه های عمرانی – خدماتی منطقه کدامند؟

مهمترین معضل ترافیکی و زیست محیطی این منطقه قرار گرفتن کریدور شمال به جنوب کشور و عبور مداوم کامیون ها و خودروهای سنگین است از همین رو برای رفع این طرح حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

بخشی از طرح حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان از شمال این منطقه عبور می کند  در همین راستا آزادسازی های این طرح در سال جاری آغاز خواهد شد.

ازدیگر ابر پروژه های شاخص منطقه تملک صحرای سودان است که با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال در سال جاری اجرایی می شود.

همچنین تملک طرح ساماندهی اطراف حضرت زینب(س) با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال انجام می شود.

در سال جاری نیز عملیات اجرایی پایانه شمال شهر در دست اجرا قرار می گیرد.

کد خبر 304746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.