افزایش ۲ درجه‌ای هوای اصفهان/ هوا در وضعیت «سالم» است

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای شهر اصفهان نسبت به‌روز گذشته ۲ درجه گرم‌تر شده است.

ساناز جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت هوای استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر دمای شهر اصفهان ۲۱ درجه بوده که نسبت به‌روز گذشته دو درجه گرم‌تر شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعات ۳۵ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد است، افزود: گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با ۴۰ درجه و خنک‌ترین نقطه چادگان با دمای ۹ درجه گزارش‌شده است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان عنوان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده بیانگر گذر امواج ناپایدار ضعیف از نیمه شمالی کشور است و بر این اساس در اکثر نقاط استان شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری، غبار محلی و در بعدازظهر و شب گاهی وزش باد نسبتاً شدید خواهیم بود.

از سوی دیگر بنا بر اعلام سایت محیط‌زیست استان اصفهان هوای اصفهان با میانگین ۶۴ در محدوده سالم قرار گرفته است.

بر این اساس، به ترتیب بیشترین مناطق آلوده شهر اصفهان ایستگاه چهارباغ خواجو با شاخص ۶۷، خیابان رودکی ۶۶، خیابان پروین ۶۵، میدان امام حسین (ع) و بزرگراه خرازی به شاخص ۶۵ رسیده است و ایستگاه بلوار دانشگاه ۵۸ و میدان احمدآباد با شاخص ۶۳ بهترین وضعیت هوایی را در بین مناطق مختلف شهردارند و میزان آلاینده‌ها در این محل نسبت به سایر مناطق اصفهان کمتر است.

هم‌چنین شاخص آلودگی هوا در شهرستان‌های خمینی‌شهر عدد ۶۲، شاهین‌شهر ۵۷، مبارکه ۸۵، نجف‌آباد ۶۵ و سگزی شاخص ۸۰ را نشان می‌دهد.

شاخص کیفی هوا (AQI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفرتا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

 

کد خبر 304536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.