تیراندازی ورزش ترمیم اعصاب است

رئیس هیأت تیراندازی استان اصفهان گفت: ورزش تیراندازی محدودیت سنی ندارد و برای ترمیم اعصاب و حفظ آرامش بسیار مفید است.

مرتضی قربانی در حاشیه افتتاح سالن تیراندازی شهید زرین اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سالن تیراندازی شهید زرین اصفهان همزمان با تأسیس هیأت تیراندازی استان در سال 71 احداث شد. ابتدا از یک سالن 6 خط در لشگر امام حسین (ع) و یک سالن 6 خطی در سپاه اصفهان شروع به کار کردیم.

وی گفت: تیراندازان اصفهان در مسابقات استانی و کشوری در بین نیروهای مسلح صاحب مقام‌های خوبی بودند و حدود 6 سال رتبه اول تیراندازی کشور را به خود اختصاص دادند که همین موضوع باعث شد تا استان‌های دیگر نیز به خود بیایند و در مسابقات شاهد رقابت‌های سالم، رفاقتی و با اخلاق باشیم.

قربانی بیان کرد: تیراندازی ورزشی با اخلاق و مردم‌دار است و افرادی که در فدراسیون و هیأت‌های تیراندازی فعالیت می‌کنند بیشتر از قشر رزمنده، ایثارگر، فرماندهان و نیروهای متدین و با اخلاق هستند.

رئیس هیأت تیراندازی استان اصفهان افزود: سالن تیراندازی شهید زرین اصفهان که مرکز تیراندازی هیأت تیراندازی استان اصفهان است اولین سالن 20 خط سلاح 10 متری مجهز به سیستم الکترونیکی استاندارد در کشور است.

وی اضافه کرد: سیستم‌های الکترونیکی مزیت‌های بسیاری از جمله دقت بالا، سرعت در محاسبه و کاهش هزینه‌ها دارد به نحوی که هزینه‌های هیأت را از 100 به 10 رسانده است. در گذشته که سیستم‌ها الکترونیکی نبود داوران به صورت دستی امتیاز تیراندازان را محاسبه می‌کردند که ناخودآگاه اشتباهاتی به وجود می‌آمد و حق تیرانداز ضایع می‌شد اما با نصب سیستم‌های الکترونیکی حق تیرانداز محفوظ می‌ماند.

قربانی تأکید کرد: تیراندازی رده سنی خاصی ندارد و همه قشرها از نوجوانان تا افراد مسن می‌توانند در این رشته فعالیت کنند چراکه تیراندازی ورزش ترمیم اعصاب است و در هر مکانی می‌توان به این ورزش پرداخت.

کد خبر 301772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.