برخی داوران به نفع پرسپولیس سوت می‌زنند

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان با اشاره به در پیش بودن ال‌کلاسیکوی ایران گفت: برخی داوران با اعتمادبه‌نفس به نفع بعضی از تیم‌ها به‌ویژه پرسپولیس سوت می‌زنند.

به‌گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم فوتبال سپاهان هفته‌های گذشته شرایط نامطلوبی را تجربه کرد و کسب نتایج دور از انتظار علاوه بر اینکه موجب شد امید هواداران طلایی‌پوش نسبت به قهرمانی کم‌رنگ شود، اعتراض شدید آن‌ها روی سکوها را به همراه داشت. بدون تردید شرایط نامساعد سپاهان بی‌ارتباط با اشتباهات داوری، جریمه‌های انضباطی و خریدهای ضعیف نیست، اما شاگردان مورایس به‌رغم تمام مشکلات و فراز و نشیب‌هایی که طی کردند در سه جدال گذشته خود به پیروزی رسیدند و این موضوع نشان می‌دهد طلایی‌پوشان عزم خود را برای رسیدن به شرایط آرمانی جزم کرده‌اند. شاگردان مورایس چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت باید به تقابل با حریف سنتی خود بپردازند و اگر سه امتیاز این رقابت را کسب کنند، گام بلندی در راستای رسیدن به ثبات و آرامش برداشته‌اند.

محمد یاوری، کارشناس فوتبال کشورمان درباره دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر به خبرنگار ایمنا گفت: دیدار سپاهان و پرسپولیس همواره یک مسابقه خاص به‌شمار می‌رود و حساسیت‌هایی که دو تیم و هواداران آن‌ها نسبت به یکدیگر دارند که گاهی در هواداری افراطی هم به چشم می‌خورد، جدال این دو تیم را تبدیل به یک تقابل هم‌تراز با شهراورد پایتخت و حتی حساس‌تر از آن کرده است. سپاهان شرایط مطلوبی نداشت، اما رفته‌رفته در حال رسیدن به روزهای خوب است. قرمزپوشان نیز جام حذفی را از دست داده‌اند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا لیگ را از دست ندهند، بنابراین انگیزه مضاعفی دارند، اما زمانی به مصاف سپاهان خواهند آمد که این تیم وضعیت بهتری پیدا کرده است. اگر مورایس ثبات خط دفاعی خود را حفظ کند و بازیکنانی را در این خط قرار دهد که قابلیت بالایی داشته باشند، پرسپولیس نمی‌تواند به تیم وی ضربه بزند. طلایی‌پوشان در حال حاضر به آرامش رسیده‌اند و تنها مورایس می‌تواند با ثبات در ترکیب دفاعی این آرامش را حفظ کند؛ در تمام دنیا کمترین تغییرات در خط دفاع میانی اتفاق می‌افتد و امیدوارم مورایس با توجه به آرامشی که پس از تقابل با استقلال ملاثانی به‌دست آورد و از آن صحبت کرد، بتواند بهترین تصمیمات را در مقابل پرسپولیس بگیرد.

برخی داوران به نفع پرسپولیس سوت می‌زنند

وی افزود: از هواداران تقاضا می‌کنم اگر ایرادی در کادر فنی سپاهان می‌بینند تنها به همان مورد اعتراض کنند و وارد مسائل حاشیه‌ای نشوند، چراکه مسائل شخصی هر فردی با حیطه کاری و فنی وی تفاوت دارد. هوادار فهیم سپاهان باید این موضوع را مدنظر قرار دهد و از این لحظه به بعد تنها باید به مسائل فنی پرداخت، چراکه مورایس هم‌اکنون از جنس ایرانی‌ها است، از تماشاگران تقاضا می‌کنم که خود را پیش از سوت آغاز مسابقه خسته نکنند، چراکه انرژی آن‌ها تحلیل می‌رود و زمانی‌که تیم نیاز به تشویق دارد، هواداران خسته هستند؛ بنابراین لیدرها باید آرامش هواداران را حفظ کنند. چهارشنبه روزی است که هواداران طلایی‌پوش باید از تیم خود حمایت کنند. هر تیمی ممکن است چنین نتایجی را کسب کند، اما هواداران سپاهان ثابت کرده‌اند همیشه پشت این تیم بوده‌اند. پیروزی مقابل پرسپولیس می‌تواند امیدها را زنده نگه دارد. طلایی‌پوشان در زمان کرانچار و فرکی نیز شرایطی به مراتب بدتر را تجربه کردند، اما قهرمانی دراماتیک را به دست آوردند.

برخی داوران به نفع پرسپولیس سوت می‌زنند

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون اشتباهات داوری تصریح کرد: کار به جایی کشیده شده است که داوران با اعتمادبه‌نفس به نفع بعضی تیم‌ها به‌ویژه پرسپولیس سوت می‌زنند به‌گونه‌ای که گویا خجالت و حیایی در میان نیست، بنابراین سپاهان باید به اندازه‌ای قدرتمند ظاهر شود که اگر اشتباه داوری نیز رخ داد همچنان به بازی مسلط باشد. به‌هیچ‌وجه نباید به این فکر کرد که داور ۵۰ به ۵۰ سوت می‌زند، چراکه دیگر چنین اتفاقی رقم نمی‌خورد و در بیشتر مواقع شاهد سوت‌های ۸۰ به ۲۰ هستیم و این موضوع به این دلیل است که داوران اطمینان دارند از آن‌ها حمایت می‌شود.

وی ادامه داد: تنها باید به کیفیت و پیروزی سپاهان فکر کرد، چراکه اگر پیش از بازی مسائل داوری را مدنظر قرار دهیم دو بر صفر از حریف عقب خواهیم افتاد. در هر صورت سوت‌های داوری به نفع حریف وجود دارد. تأثیرگذاری داور در تعیین نتیجه کاملاً مشخص است مگر پیش از این شاهد اشتباهات داوری علیه طلایی‌پوشان نبوده‌ایم؟ مگر خطای روی دانشگر نادیده گرفته نشد؟ بی شک VAR نیز تأثیرگذار نخواهد بود، چراکه همان داوری که در زمین سوت می‌زند قرار است پشت این سیستم بنشیند و تصمیم‌گیری کند. VAR اتفاق خاصی را در فوتبال ایران رقم نخواهد زد. سپاهان موفق خواهد شد، اما به شرط اینکه اشتباهات فنی نیز وجود نداشته باشد.

یاوری در رابطه با عملکرد فنی سپاهان خاطرنشان کرد: تنوع تاکتیکی مقابل پرسپولیس می‌تواند تأثیرگذار باشد، چراکه اگر شاگردان اوسمار راه نفوذ از کنار سپاهان را ببندند، طلایی‌پوشان می‌توانند از طریق شوت از راه دور، نفوذ به عمق و کارهای ترکیبی روی دروازه پرسپولیس موقعیت ایجاد کنند. دفاع پرسپولیس دفاعی نیست که گل نخورد، از سوی دیگر شاگردان اوسمار تلاش می‌کنند رضائیان و زکی‌پور را مهار کنند، بنابراین هافبک‌های نفوذی سپاهان می‌توانند تأثیرگذار ظاهر شوند. بدون تردید شاگردان مورایس می‌توانند از عمق به این تیم ضربه بزنند.

برخی داوران به نفع پرسپولیس سوت می‌زنند

وی یادآور شد: بیرانوند و اسدی از بازیکنان تأثیرگذار دو تیم به‌شمار می‌روند و حضور نداشتن این دو مهره به چشم خواهد خورد، اما طلایی‌پوشان می‌توانند از طریق پاس‌های زمینی و نفوذ به عمق پرسپولیس در این بازی نتیجه بگیرند. نفرات به اندازه خود تأثیرگذار هستند و نمی‌توانند کل تیم را تحت تأثیر قرار دهند. برایان دابو شاید عالی نباشد، اما عملکرد مطلوبی دارد، اما سایر خارجی‌های سپاهان به‌ویژه عیسی عباس در حد این تیم نیستند و نسبت به خارجی‌های پرسپولیس ضعیف هستند. در هر صورت مورایس بازیکنان توانمندی در اختیار دارد.

برخی داوران به نفع پرسپولیس سوت می‌زنند

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: شکست پرسپولیس برابر آلومینیوم از یک‌سو برای آن‌ها انگیزه ایجاد کرده است و از سوی دیگر ضعف‌های خط دفاعی و امیررضا رفیعی را نشان داده است، بنابراین با آنالیز صحیح می‌توان راه‌های ضربه زدن به قرمزپوشان و جلوگیری از حملات آن‌ها را پیدا کرد. نمی‌دانم توقع نابجای پرسپولیس در خصوص بخشش اسماعیلی‌فر به کجا رسید، اما اگر این بازیکن نیز غایب باشد سپاهان می‌تواند از کناره‌ها زهردار ظاهر شود.

کد خبر 748703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    راجع به پرسپولیس مقدس سرتاسر مردمی آریایی همیشه قهرمان محبوب و مظلوم و غریب چرند نگو