همگرایی بین دستگاههای مختلف شهری، شهر دوستدار کودک را محقق می کند

مدیر فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان لازمه رسیدن به شهر دوستدار کودکان را همگرایی بین دستگاههای مختلف شهری دانست و تاکید کرد: این همگرایی شهر دوستدار کودک را محقق می کند.

منصور سلطانی زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: یکی از چالش های کلانشهرها این است که توسعه و تغییرات ساختاری شهرها باعث شده بخش مهمی از جمعیت شهروندان که "کودکان" هستند، مورد آسیب قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه با تغییرات به وجود آمده در شهرها یکی از حیاتی ترین نیاز بازی کودکان همچون فضای بازی از کودکان سلب شده است، افزود: در گذشته منازل و محله های شهر فضای خوبی برای بازی کودکان بود اما متأسفانه در حال حاضر با منازل آپارتمانی و پارک خودروها در کوچه پس کوچه های شهر، فضای بازی از کودکان گرفته شده و به دلیل سیل شتابان توسعه امنیت برای بازی کودکان کاهش یافته و کم تحرکی باعث شده کودکان در معرض آسیب قرار بگیرند.

مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری اصفهان در صدد برآمد تا این بخش از جامعه را مورد توجه قرار دهد، از این رو سه سال پیش دبیرخانه شهر دوستدار کودک را در اصفهان راه اندازی کرد.

وی، ایجاد شهری پر نشاط برای فعالیت، خلاقیت و نوآوری و یادگیری کودکان را از مهمترین وظایف دبیرخانه شهر دوستدار کودک خواند و ادامه داد: اصفهان به عنوان پایلوت و نمونه کشوری انتخاب شده تا اتفاق هایی که در اصفهان صورت می گیرد الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

سلطانی زاده گفت: با پیوستن شهر اصفهان به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک، بازیکده ها و فضاهای بازی جدید در محله های شهر ایجاد می شود.

وی ادامه داد: شهر دوستدار کودک رویکرد شهرسازی و به نوعی مهیا کردن شرایطی برای ارتباط هر چه بیشتر کودکان با فضای شهری و ایجاد محیطی شاد و امن برای آنهاست که نتیجه آن ایجاد شادی و خلاقیت در کودکان خواهد بود.

مدیر فرهنگی- تفریحی شهرداری اصفهان اظهارکرد: به منظور ایجاد شهری پر نشاط برای فعالیت کودکان، بازیکده ها و فضاهای بازی جدید در محله های شهر اصفهان ایجاد خواهد شد.

وی یادآور شد: در شهر دوستدار کودک باید به بعد فرهنگی – اجتماعی آن باید پرداخته شود که در این راستا باید آموزش هایی به کودکان ارایه شود و فضاهای بازی برای آنها به وجود آید.

کد خبر 301403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.