به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا و به نقل از نچرال نیوز، شاهی،تره ،تره تیزک یا تره تندک یک نوع سبزی خوردن است که به صورت خام و گاهی پخته مصرف میشود. این نوع سبزی به داشتن مقادیر زیادی ویتامین C معروف است و از دیرباز برای مداوای سرماخوردگی کاربرد داشتهاست. شاهی سلول های سرطانی را می کشد و محفاظت قوی در برابر سرطان است.
با توجه به گزارش های جهانی صندوق تحقیقات سرطان بریتانیا تخمین زده شده است که 30 تا 40 درصد از تمام سرطان ها به طور مستقیم به رژیم غذایی نامناسب در ارتباط است. حذف سموم ناخواسته از بدن، بهبود گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن بدون مصرف داروهای شیمیایی و سمی و یا روش های جراحی خطرناک با مصرف رژیم غذایی مناسب قابل دست یابی است. به عنوان مثال، کلمها، مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم، برای خواص ضد سرطانی خود باارزش است.
پیام مهم برای بیماران مبتلا به سرطان در مورد آنتی اکسیدان ها
کلید خواص ضد سرطانی و تغذیه ای شاهی مربوط به سطح آنتی اکسیدان در جریان خون ناشی می شود. شاهی یک منبع استثنایی شناخته شده آنتی اکسیدان ویتامین های A و C است. همچنین یک منبع عالی از ویتامین K است که برای سلامت استخوان حیاتی است. علاوه بر این، شاهی سرشار از zeaxanthin و لوتئین است که این مواد مغذی کاروتینوئید هستند و توانایی حفاظت از سلامت قلب و عروق و حفاظت از بینایی را بهمراه دارد. آنتی اکسیدان ها به طور گسترده ای برای محافظت از آسیب DNA در ارتباط با توسعه سلول های سرطانی موثر است.تحقیقات حاکی از این است که مصرف سبزی شاهی به شیوع پایین تر سرطان روده بزرگ، پستان و پروستات در ارتباط است و همچنین شواهدی وجود دارد که شاهی می تواند رشد سلول های سرطانی خاص را آهسته و محدود کند.
در شرایط مشخص تر، شاهی، همراه با دیگر کلمها، شامل آنچه که به عنوان گلوکوزینولات شناخته شده است به خواص ضد سرطانی به رسمیت شناخته شده اند. اما ارزش غذایی شاهی به همینها متوقف نمی شود. این سبزی همچنین به عنوان یک منبع غذایی غنی از nasturtiin است. در واقع ضد آنزیم برای فعال سازی بسیاری از مواد سرطان زااست، که باعث سرطان می شود . علاوه بر این، این ترکیب باعث فاز II آنزیم کبد، که با دفع افزایش مواد سرطان زا همراه است.
نتایج تحقیقات علمی نشان میدهد که شاهی مانع از آسیب DNA شده و رشد سلول های سرطانی را مهار می کند. محققان دانشگاه اولستر دریافتند، شاهی منجر به کاهش روند پیشرفت نشانگرهای زیستی خاص شناخته شده با خطر ابتلا به سرطان است. در این مطالعه به 60 مرد و زن - که نیمی از آنها را افراد سیگاری تشکیل می داد - سه اونس شاهی خام روزانه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، به مدت هشت هفته داده شد. محققان سپس نگاهی به اثرات DNA در لنفوسیت ها و لوتئین پلاسما، رتینول، آلفا توکوفرول و بتا-کاروتن این افراد داشتند.
به طور کلی، کاهش 17 درصدی در آسیب DNA پایه وجود دارد. در همین حال، سطح خونی آنتی اکسیدان افزایش یافت، سطح بتا کاروتن 33 درصد افزایش یافته است، و سطح لوتئین 100 درصدافزایش یافت. جالب توجه است، افراد سیگاری با مصرف مداوم شاهی نسبت به غیرسیگاری ها از اسیب های ناشی از سلولهای سرطانی بیشتر در امان شدند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که عصاره شاهی و کلم بروکلی می تواند در سرکوب آنزیم شناخته شده برای گسترش سرطان سینه به بافت های دیگر موثر باشد.
علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که شاهی می تواند عمل به سرکوب تولید ترکیبات التهابی، مانند پروستاگلاندین کمک کند. این ترکیبات در غیر این صورت با وقوع آسیب شناختی، از جمله بروز سرطان در ارتباط است. دانشمندان معتقدند که سرکوب این ترکیبات التهابی ممکن است راه دیگری باشد که شاهی و دیگر کلمها باعث کاهش خطر رشد سرطان می شوند.
/126
پیام مهم برای بیماران مبتلا به سرطان در مورد آنتی اکسیدان ها
کلید خواص ضد سرطانی و تغذیه ای شاهی مربوط به سطح آنتی اکسیدان در جریان خون ناشی می شود. شاهی یک منبع استثنایی شناخته شده آنتی اکسیدان ویتامین های A و C است. همچنین یک منبع عالی از ویتامین K است که برای سلامت استخوان حیاتی است. علاوه بر این، شاهی سرشار از zeaxanthin و لوتئین است که این مواد مغذی کاروتینوئید هستند و توانایی حفاظت از سلامت قلب و عروق و حفاظت از بینایی را بهمراه دارد. آنتی اکسیدان ها به طور گسترده ای برای محافظت از آسیب DNA در ارتباط با توسعه سلول های سرطانی موثر است.تحقیقات حاکی از این است که مصرف سبزی شاهی به شیوع پایین تر سرطان روده بزرگ، پستان و پروستات در ارتباط است و همچنین شواهدی وجود دارد که شاهی می تواند رشد سلول های سرطانی خاص را آهسته و محدود کند.
در شرایط مشخص تر، شاهی، همراه با دیگر کلمها، شامل آنچه که به عنوان گلوکوزینولات شناخته شده است به خواص ضد سرطانی به رسمیت شناخته شده اند. اما ارزش غذایی شاهی به همینها متوقف نمی شود. این سبزی همچنین به عنوان یک منبع غذایی غنی از nasturtiin است. در واقع ضد آنزیم برای فعال سازی بسیاری از مواد سرطان زااست، که باعث سرطان می شود . علاوه بر این، این ترکیب باعث فاز II آنزیم کبد، که با دفع افزایش مواد سرطان زا همراه است.
نتایج تحقیقات علمی نشان میدهد که شاهی مانع از آسیب DNA شده و رشد سلول های سرطانی را مهار می کند. محققان دانشگاه اولستر دریافتند، شاهی منجر به کاهش روند پیشرفت نشانگرهای زیستی خاص شناخته شده با خطر ابتلا به سرطان است. در این مطالعه به 60 مرد و زن - که نیمی از آنها را افراد سیگاری تشکیل می داد - سه اونس شاهی خام روزانه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، به مدت هشت هفته داده شد. محققان سپس نگاهی به اثرات DNA در لنفوسیت ها و لوتئین پلاسما، رتینول، آلفا توکوفرول و بتا-کاروتن این افراد داشتند.
به طور کلی، کاهش 17 درصدی در آسیب DNA پایه وجود دارد. در همین حال، سطح خونی آنتی اکسیدان افزایش یافت، سطح بتا کاروتن 33 درصد افزایش یافته است، و سطح لوتئین 100 درصدافزایش یافت. جالب توجه است، افراد سیگاری با مصرف مداوم شاهی نسبت به غیرسیگاری ها از اسیب های ناشی از سلولهای سرطانی بیشتر در امان شدند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که عصاره شاهی و کلم بروکلی می تواند در سرکوب آنزیم شناخته شده برای گسترش سرطان سینه به بافت های دیگر موثر باشد.
علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که شاهی می تواند عمل به سرکوب تولید ترکیبات التهابی، مانند پروستاگلاندین کمک کند. این ترکیبات در غیر این صورت با وقوع آسیب شناختی، از جمله بروز سرطان در ارتباط است. دانشمندان معتقدند که سرکوب این ترکیبات التهابی ممکن است راه دیگری باشد که شاهی و دیگر کلمها باعث کاهش خطر رشد سرطان می شوند.
/126
نظر شما