آیا هندوانه سلامت قلب را بهبود می‌بخشد؟

طبق مطالعات افرادی که هندوانه می‌خورند، رژیم غذایی سالم‌تر و عملکرد قلبی-عروقی بهتری دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هندوانه که مدت‌هاست خوراکی محبوب فصل تابستان است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد این میوه که ۹۲٪ آن آب است، فوایدی فراتر از یک خوراکی خنک‌کننده از جمله فواید برای قلب و سوخت‌وساز بدن دارد.

دو مطالعه که داده‌های سازمان ملی سلامت و تغذیه آمریکا و آزمایش‌های بالینی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا را بررسی کردند، نشان داد افرادی که به‌طور منظم هندوانه مصرف می‌کنند، بیشتر الگوی تغذیه‌ای بهتری دارند و ممکن است عملکرد قلبی-عروقی آن‌ها نیز بهبود پیدا کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ عادت غذایی افرادی را که به طور منظم هندوانه می‌خوردند با افرادی که نمی‌خوردند، در سراسر آمریکا مقایسه کرد؛ نتایج نشان داد کودکانی و بزرگسالانی که به طور منظم هندوانه مصرف می‌کردند، فیبر غذایی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین A، لیکوپن و کاروتنوئیدهای بیشتری دریافت، امادر عین حال این گروه‌ها قند اضافه شده و چربی اشباع شده کمتری مصرف می‌کردند، در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها در حفظ همین سبک تغذیه مشکل دارند.

این موضوع مهم است، زیرا دستورالعمل‌های تغذیه‌ای آمریکا توصیه می‌کند روزانه حدود ۱.۵ تا ۲.۵ پیمانه میوه مصرف شود، اما بیشتر کودکان و بزرگسالان به طور متوسط کمتر از نیمی از این مقدار را دریافت می‌کنند، بنابراین اگر کسی به‍‌دنبال راهی ساده برای افزایش مصرف میوه باشد، هندوانه گزینه‌ای واضح است؛ بافت آب‌دار و کالری پایین آن (حدود ۸۰ کالری در هر دو پیمانه) خوردنش را آسان می‌کند.

مطالعه دیگری نیز توسط دانشگاه ایالتی لوئیزیانا درباره فواید هندوانه برای سلامت قلب انجام شد؛ در این مطالعه، ۱۸ فرد سالم داوطلب شرکت کردند؛ این تحقیق به‌صورت تصادفی انجام شد، همچنین نتایج نشان داد که هندوانه به حفظ عملکرد خوب عروق در زمانی که قند خون بالا می‌رود کمک می‌کند، همچنین مشخص شد که هندوانه روی ضربان قلب نیز تأثیر مثبت دارد.

این مزیت به‌دلیل وجود دو ماده طبیعی به نام‌های ال-سیترولین و ال-آرژینین در هندوانه است؛ این مواد موجب آزاد شدن نیتریک اکسید در بدن می‌شوند که رگ‌های خونی را گشاد می‌کند؛ به گفته دکتر جک لوسو، استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، هندوانه یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی ال-سیترولین است.

کد خبر 972199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.