به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فخرالسادات خامسی هامانه با اشاره به توسعه خدمات اتوبوسرانی در این سامانه اظهار کرد: در بخش حساب شهروندی سامانه «یزدمن»، امکان خرید و شارژ بلیت اتوبوس، بهرهمندی از تخفیفها، پرداخت بلیت از طریق QR Code یا شناسه، مشاهده تراکنشها، افزایش موجودی، انتقال ریالی و مدیریت حساب کاربری برای شهروندان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی شهری یزد به سیستم GPS مجهز شده است، افزود: در بخش حملونقل همگانی (اتومن)، اطلاعات ایستگاهها و اتوبوسها، تعیین مسیر، زمان حرکت و امکان مشاهده موقعیت برخط اتوبوسها روی نقشه در اختیار شهروندان قرار دارد.
عضو کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به بخش مشکلات شهری (۱۳۷) گفت: در حال حاضر امکان ثبت گزارشها و مشکلات ترافیکی در این بخش فراهم است و بهزودی امکان ثبت گزارش موارد مرتبط با اتوبوسها، ایستگاهها و خدمات حملونقل عمومی نیز به آن افزوده خواهد شد.
خامسی افزود: تا زمان تکمیل این امکان، شهروندان میتوانند برای ثبت شکایات و مشکلات مرتبط با اتوبوسها، ایستگاهها و موارد مشابه با سامانه ۱۸۸۹ تماس بگیرند.
وی با اشاره به وضعیت تاکسیهای شهری بیان کرد: تجهیز تاکسیها به GPS و اجرای پرداخت هوشمند از طریق سامانه «یزدمن» و QR Code، همچنین تجهیز ناوگان مینیبوس و اتوبوسهای بخش خصوصی بهعنوان سرویس شرکتها به GPS، با هدف امکان مدیریت و نظارت مؤثرتر از برنامههای آینده هوشمندسازی ناوگان حملونقل شهری است.
عضو کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روشهای شورای اسلامی شهر یزد افزود: برای شهروندان فاقد دسترسی به گوشی هوشمند، هشت پایانه شهری از جمله امام علی (ع)، شهدای محراب، جانباز و دروازه قرآن برای دریافت کارتبلیتهای جدید پیشبینی شده است، این کارتها مجهز به QR Code یا شناسه اختصاصی بوده، محدودیتی در میزان شارژ ندارند و امکان مدیریت حساب، مشاهده و گزارشگیری تراکنشها و همچنین قابلیت بهرهبرداری در سایر خدمات شهری را فراهم میکنند.
خامسی بیان کرد: رویکرد مدیریت شهری، تشویق شهروندان به استفاده از خدمات هوشمند سامانه «یزدمن» است و شهروندان میتوانند با مراجعه به وبسایت my.yazd.ir یا نصب اپلیکیشن «یزدمن» از طریق پنجره خدمات هوشمند از خدمات یکپارچه، احراز هویت امن و حفظ حریم خصوصی بهرهمند شوند.




نظر شما