به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد محمودزاده در نشستی با موضوع هوشمندسازی و بهرهگیری از فناوریهای نوین در آموزش، بر لزوم برنامهریزی دقیق و همهجانبه برای نهادینهسازی آموزش و استفاده از هوش مصنوعی در نظام تعلیموتربیت تأکید کرد.
وی با اشاره به تأکیدات سند تحول بنیادین بر هوشمندسازی مدارس، افزود: گرچه در گذشته غفلتهایی در این زمینه وجود داشت، اما شرایط دوران کرونا، اگرچه با آسیبهای متعدد همراه بود، موجب شد تا فناوریهای دیجیتال و ابزارهای هوشمند، جایگاه خود را در فرایند آموزش و تولید محتوا بیابند، امروز استفاده از این ابزارها در کلاسهای درس کشورهای پیشرو، یک امر کاملاً ضروری است و اجتنابناپذیر است و لذا در کشورمان هم باید این حرکت آغاز شده شتاب بیشتری به خود بگیرد.
معاون وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه ورود هر فناوری جدیدی نیازمند توجه همزمان به فرصتها و آسیبهای احتمالی آن است، تصریح کرد: باید با برنامهریزی مدبرانه، ضمن بهرهگیری حداکثری از ظرفیت شگرف هوش مصنوعی در ارتقای کیفیت آموزش، از آسیبهای آن پیشگیری کنیم و با آگاهی کامل در این زمینه حرکت کنیم.
محمود زاده یکی از محورهای کلیدی را آموزش و توانمندسازی معلمان در استفاده کاربردی از هوش مصنوعی در کلاس درس دانست و افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص و مهارتآموزی به دانشآموزان در حوزه فناوریهای نوین، نهتنها یک نیاز آموزشی، بلکه ضرورتی برای تأمین بستر اقتصاد دانشبنیان و فناورمحور آینده کشور است.
وی از افتتاحیه رسمی «پروژه آموزش هوش مصنوعی» در هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه مشترک بین وزارت آموزشوپرورش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و یک مؤسسه، از روز هشتم دیماه آغاز خواهد شد و در گام اول، ۴۰ هزار معلم و ۲۰۰ هزار دانشآموز، آموزشهای خود را در این زمینه، آغاز خواهند کرد.
معاون وزیر آموزشوپرورش ادامه داد: برنامه افتتاحیه آموزش هوش مصنوعی به شکل آنلاین برای دویست و هشتاد هزار معلم، مؤسس و همکاران مدارس غیردولتی در سراسر کشور پخش خواهد شد.
محمود زاده تصریح کرد: این طرح گام مهمی در مسیر تحول دیجیتال و بهرهگیری از ظرفیتهای نوظهور در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش تلقی میشود.
منبع: فارس




نظر شما