حسین کارگر در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملکرد سامانه «اصپاک» اظهار کرد: این سامانه با هدف هوشمندسازی فرایندهای مدیریت پسماند و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان راهاندازی شده و تاکنون نتایج بسیار مثبتی در افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی شهروندان به همراه داشته است.
وی افزود: شهروندان میتوانند از طریق سامانه اصپاک درخواست جمعآوری انواع پسماندهای خشک و ویژه را ثبت کنند که شامل پسماندهای قابل بازیافت، پوست میوه خشک، تفاله چای خشک و اقلام الکترونیکی همچون کیس کامپیوتر، مانیتور، تلفن همراه و باتریهای مستعمل میشود.
مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: جمعآوری اقلام مستعمل خانگی مانند یخچال، فریزر، آبگرمکن و ماشین لباسشویی، همچنین اقلام حجیم شامل فرش، موکت، میز و صندلی نیز از دیگر خدمات این سامانه است که بهصورت رایگان به شهروندان ارائه میشود.
کارگر با تأکید بر اهمیت توسعه فرهنگ تفکیک پسماند در مبدأ خاطرنشان کرد: سامانه اصپاک توانسته است نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ محیطزیستی شهروندان و بهینهسازی فرایندهای بازیافت ایفا کند.
وی افزود: در دو دوره سهماهه گذشته و بر اساس آموزشهای انجامشده توسط کارکنان اداره خدمات شهری و واحد امور شهر، آموزش پسماند در فرهنگسراها، مدارس، مهدکودکها و همچنین آموزش متصدیان ایستگاههای بازیافت سطح منطقه، منطقه ۵ موفق شد بیشترین حجم دریافت خشکاله را در بین مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان به خود اختصاص دهد.
مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه با ثبتنام بیش از ۱۰ هزار شهروند در سامانه اصپاک، بالاترین آمار ثبتنام را در سطح مناطق پانزدهگانه شهرداری اصفهان به دست آورده است.




نظر شما