«اصپاک» کیفیت خدمات مدیریت پسماند در منطقه ۵ اصفهان را ارتقا داده است

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه «اصپاک» گفت: این سامانه با هدف هوشمندسازی فرایندهای مدیریت پسماند و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان راه‌اندازی شده و نقش مؤثری در افزایش رضایتمندی شهروندان و ارتقای فرهنگ تفکیک پسماند در مبدأ داشته است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملکرد سامانه «اصپاک» اظهار کرد: این سامانه با هدف هوشمندسازی فرایندهای مدیریت پسماند و ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان راه‌اندازی شده و تاکنون نتایج بسیار مثبتی در افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی شهروندان به همراه داشته است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه اصپاک درخواست جمع‌آوری انواع پسماندهای خشک و ویژه را ثبت کنند که شامل پسماندهای قابل بازیافت، پوست میوه خشک، تفاله چای خشک و اقلام الکترونیکی همچون کیس کامپیوتر، مانیتور، تلفن همراه و باتری‌های مستعمل می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: جمع‌آوری اقلام مستعمل خانگی مانند یخچال، فریزر، آبگرم‌کن و ماشین لباسشویی، همچنین اقلام حجیم شامل فرش، موکت، میز و صندلی نیز از دیگر خدمات این سامانه است که به‌صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.

کارگر با تأکید بر اهمیت توسعه فرهنگ تفکیک پسماند در مبدأ خاطرنشان کرد: سامانه اصپاک توانسته است نقش مؤثری در ارتقای فرهنگ محیط‌زیستی شهروندان و بهینه‌سازی فرایندهای بازیافت ایفا کند.

وی افزود: در دو دوره سه‌ماهه گذشته و بر اساس آموزش‌های انجام‌شده توسط کارکنان اداره خدمات شهری و واحد امور شهر، آموزش پسماند در فرهنگ‌سراها، مدارس، مهدکودک‌ها و همچنین آموزش متصدیان ایستگاه‌های بازیافت سطح منطقه، منطقه ۵ موفق شد بیشترین حجم دریافت خشکاله را در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان به خود اختصاص دهد.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه با ثبت‌نام بیش از ۱۰ هزار شهروند در سامانه اصپاک، بالاترین آمار ثبت‌نام را در سطح مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان به دست آورده است.

کد خبر 933400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.