به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، جلال کرمی امروز_ سهشنبه ششم آبان_ در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: به هر میزان که مشارکت مردم در استفاده از سامانه ۱۳۷ بیشتر باشد، ما به هدف اصلی که همان رضایت عمومی و در نهایت رضای الهی است، نزدیکتر میشویم.
وی افزود: این سامانه اگر درست عمل کند، نهتنها ابزاری برای گزارش مشکلات شهری خواهد بود، بلکه پل ارتباطی مطمئن و دوسویه بین شهروندان و مدیران شهری نیز خواهد بود.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان با تأکید بر اینکه سامانه ۱۳۷ یکی از شاخصترین ابزارهای ارتباط مردمی شهرداری است، گفت: بیان مشکلات از سوی مردم، فرصتی ارزشمند برای مدیران شهری ایجاد میکند تا بتوانند بودجهها و اعتبارات را به شکل عادلانه و هوشمندانه در مناطق مختلف شهر تزریق کنند.
کرمی ادامه داد: پاسخگویی مؤثر به درخواستهای مردمی در سامانه ۱۳۷ بر دو پایه مهم شفافیت و پاسخگویی واقعی استوار است که اگر این دو اصل رعایت شود، اعتماد شهروندان به مدیریت شهری افزایش پیدا میکند و احساس مشارکت در اداره شهر تقویت میشود.
وی گفت: همکاران ما در این سامانه تلاشهای زیادی انجام دادهاند و به تازگی نیز با دریافت یک پرتال جدید از مخابرات، سرعت و ظرفیت پاسخگویی بالا رفته است.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: با این حال هنوز چرخه نهایی پاسخگویی تا حصول نتیجه کامل نیست و باید کاری کنیم که وقتی شهروند تماس میگیرد، بلافاصله مشخص شود، درخواستش به کدام منطقه، ناحیه یا معاونت مربوط است و در چه مرحلهای قرار دارد.
کرمی افزود: در بررسیهای انجامشده، حدود یک درخواست در ماه از سوی شهروندان در سامانه ثبت میشود که بیشترین حجم این درخواستها مربوط به معاونت زیربنایی و عمرانی و پس از آن حوزه خدمات شهری است.
وی گفت: ضروری است که برای این حجم از پیامها، یک اکیپ اقدام فوری تشکیل شود تا درخواستهای اضطراری در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود و مواردی که نیاز به برنامهریزی و بودجه دارند، بر اساس اولویت و عدالت تقسیم شوند.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اختصاص بودجهای ویژه برای اقدامات فوری اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات فوری در چهار منطقه شهر در نظر گرفته شده که بهطور متوسط سهم هر منطقه حدود دو و نیم میلیارد تومان است.
کرمی اظهار داشت: انتظار داریم این اعتبارات بهصورت عادلانه و براساس نیاز واقعی شهروندان هزینه شود و به صورت سلیقهای نباشد.
وی با ارائه پیشنهاد اجرای طرح «شهروند طلایی» گفت: از همه مردم عزیز میخواهیم که مشکلات، پیشنهادها و حتی انتقادهای خود را از طریق سامانه ۱۳۷ و اپلیکیشن «چشم شهروند» مطرح کنند.
عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: پیشنهاد من به شهردار این است که پیشنهادهای مردمی را ارزیابی کنیم و برای ایدههای برتر و سازنده ارزش قائل شویم.
کرمی خاطرنشان کرد: میتوانیم طرحی با عنوان شهروند طلایی راهاندازی کنیم و از افرادی که پیشنهادهای مؤثر و کاربردی در بهبود خدمات شهری ارائه میکنند، تقدیر کنیم که این کار، هم موجب افزایش مشارکت عمومی میشود و هم حس تعلق مردم به شهر را تقویت میکند.


نظر شما