ثبت نام، قیمت و شرایط فروش خودرو پارس نوآ + ال 90 جدید، مشخصات و امکانات

شرکت پارس‌خودرو جزئیات طرح فروش و ثبت‌نام خودروی پارس نوآ (تندر ۹۰ ایرانی) را اعلام کرد. این سدان جدید که نسخه داخلی‌سازی‌شده پروژه L90 محسوب می‌شود، از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۲ مهر تا پایان روز جمعه ۲۵ مهر قابل ثبت‌نام است. فرایند فروش به‌صورت قرعه‌کشی و بدون نیاز به بلوکه شدن وجه انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خودروی پارس نوا به‌عنوان تازه‌ترین محصول شرکت پارس‌خودرو و نسخه‌ای بازطراحی‌شده از تندر ۹۰ به زودی راهی بازار می‌شود. این پروژه که با کد P۹۰ شناخته می‌شود، با هدف احیای یکی از موفق‌ترین سدان‌های اقتصادی در ایران و تطبیق آن با فناوری‌های روز دنیا طراحی شده است.

در مراحل آغازین توسعه این خودرو، نام «کادیلا» برای آن در نظر گرفته شده بود، اما در نهایت برند ملی پارس نوا انتخاب شد تا هویت بومی، مستقل و ایرانی برای این سدان ایجاد شود.

شرایط فروش پارس نوا (L90 ایرانی) اعلام شد

طبق اعلام شرکت پارس‌خودرو، متقاضیان خرید سدان جدید این شرکت می‌توانند از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه، ۲۲ مهر تا پایان روز جمعه، ۲۵ مهر با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی https://saipa.iranecar.com، محصولات گروه سایپا به نشانی بدون نیاز به مسدودسازی وجه در حساب بانکی خود، فرآیند پیش‌ثبت‌نام خودرو پارس نوآ را تکمیل کنند. مطابق اطلاعیه رسمی شرکت، انتخاب نهایی خریداران از طریق قرعه‌کشی و بر اساس دستورالعمل‌های اعلام‌شده انجام خواهد شد.

قیمت خودرو پارس نوا

بر اساس گمانه‌زنی‌ها و گزارش‌های غیررسمی، قیمت احتمالی خودروی پارس نوآ در بازه‌ای حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

پارس نوا

بررسی مشخصات فنی و امکانات رفاهی پارس نوا

خودروی پارس نوا به‌عنوان محصول جدید پارس‌خودرو با تکیه بر پلتفرم آشنای تندر ۹۰، اکنون با پیشرانه و فناوری‌های به‌روزرسانی‌شده وارد مرحله تولید انبوه شده است. این سدان داخلی ضمن حفظ دوام و سادگی ساختار فنی نسل پیشین، به کمک برخی ارتقاءهای مکانیکی و رفاهی، تجربه‌ای مدرن‌تر از رانندگی در کلاس خودروهای اقتصادی را ارائه می‌دهد.

پیشرانه و سیستم انتقال قدرت

پارس نوا به موتور ۱۶۰۰ سی‌سی چهار سیلندر خطی مجهز است که توان تولید ۱۰۵ اسب‌بخار در دور ۵۷۵۰ و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر در دور ۳۷۵۰ را دارد. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برابر با ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که آن را در میان سدان‌های اقتصادی بازار ایران، به گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تبدیل می‌کند.

در بخش فنی، استفاده از فرمان برقی، سیستم تعلیق مک‌فرسون در محور جلو و فنر پیچشی در محور عقب، به بهبود هندلینگ و نرمی سواری کمک کرده است. همچنین، ترمزهای دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب به همراه رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی و تایرهای ۱۸۵/۶۵R۱۵، ترکیبی از ایمنی و پایداری را برای پارس نوا فراهم می‌کنند.

مشخصات فنی موتور و انتقال قدرت

  • تعداد سیلندر: چهار سیلندر خطی
  • حجم دقیق موتور: ۱۶۰۰ سی‌سی
  • حداکثر توان خروجی: ۱۰۵ اسب‌بخار در دور موتور ۵٬۷۵۰
  • گشتاور بیشینه: ۱۴۰ نیوتن‌متر در دور ۳٬۷۵۰
  • استاندارد آلایندگی: یورو ۵ مجهز به سامانه پایش OBD
  • نوع گیربکس: دستی ۵ سرعته
  • مصرف سوخت ترکیبی: حدود ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

سیستم فرمان، تعلیق و ترمز

  • نوع فرمان: برقی (D-Type) با کلیدهای کنترلی چندمنظوره روی غربیلک
  • سیستم تعلیق جلو: مک‌فرسون مستقل
  • سیستم تعلیق عقب: میل‌پیچشی (Torsion Beam) برای پایداری و راحتی بیشتر
  • سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک‌شونده
  • سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای
  • مجموعه سامانه‌های ترمز و پایداری:
    • ترمز ضدقفل (ABS)
    • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
    • ترمز کمکی (BAS)
    • کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
    • سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)
    • هشدار ترمز اضطراری (ESS)

پارس نوا

چرخ‌ها و لاستیک

  • نوع رینگ: آلومینیومی ۱۵ اینچی
  • سایز تایر: ۱۸۵/۶۵ R۱۵

سیستم‌های روشنایی و هشداردهنده

  • چراغ‌های جلو: پروژکتوری به‌همراه روشنایی در روز (DRL) و قابلیت روشنایی خودکار (Auto Light)
  • سیستم هشدار: اعلام باز بودن درها، هشدار کمربند ایمنی، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)

ابعاد و وزن

  • طول کلی خودرو: ۴٬۲۳۰ میلی‌متر
  • عرض کلی: ۱٬۷۴۰ میلی‌متر
  • ارتفاع: ۱٬۵۳۰ میلی‌متر
  • فاصله بین دو محور: ۲٬۵۴۰ میلی‌متر
  • وزن خالص خودرو: ۱٬۱۰۰ کیلوگرم

پارس نوا

ایمنی و امکانات رفاهی پیشرفته‌تر

از نظر رفاهی نیز، پارس نوا با تجهیز به سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک، چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) با قابلیت روشنایی خودکار (Auto Light) و مجموعه چندرسانه‌ای (مولتی‌مدیا) ارتقایافته، شرایطی مطلوب برای رانندگی روزمره ایجاد کرده است.

در بخش ایمنی، پارس نوا به مجموعه‌ای کامل از سامانه‌های کنترلی و حفاظتی مجهز شده است که در سطح خودروهای روزایرانی کم‌نظیر است. از جمله این تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم ترمز ضدقفل (ABS) به‌همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی (BAS)
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و سیستم کمکی حرکت در سربالایی (HSA)
  • پایش فشار باد تایرها (TPMS)
  • فرمان D‌شکل با کلیدهای کنترلی چندمنظوره
  • دو کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو

کد خبر 914661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.