پیشنهاد مشارکت شورای شهر اصفهان در رسیدگی به پیام‌های ویژه سامانه ۱۳۷

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: نامه‌نگاری برای مسائل چالش‌برانگیز شهری می‌تواند یکی از راههای ارتباطی شورای شهر و اداره ارتباطات مردمی باشد تا این موارد در صورت نیاز به ورود یا تسهیل‌گری توسط اعضای شورا به نتیجه مطلوب برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی امروز _شنبه پنجم مهر_ در دومین قسمت برنامه «پایش» با حضور در اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان، اتصال سامانه ثبت پیام فوری در سامانه ۱۳۷ به مرکز هماهنگی عملیات معاونت خدمات شهری است.

وی افزود: تلاش می‌شود پیام‌های فوری در کمتر از دو ساعت پیگیری و اقدام اولیه آن‌ها انجام شود و در صورتی که نیاز به پیگیری‌های بعدی باشد، با ورود ناظران این مرکز موضوع به‌طور کامل حل‌وفصل خواهد شد.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه پیام‌هایی که ماهیت رفع خطر، مقابله با تخلفات هزینه‌ساز در شهر یا جلوگیری از هدررفت منابع شهری را داشته باشد در اولویت فوری سامانه ۱۳۷ قرار می‌گیرد، ادامه داد: پیام‌های فوری در اولین فرصت رسیدگی می‌شوند و اگر نیاز به دریافت بازخورد از شهروند باشد، این بازخورد نیز در کمتر از ۲۴ ساعت در سامانه ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم در برنامه «پایش» بررسی ویژه پیام‌های فوری و عملیاتی است، تصریح کرد: در این برنامه چرخه کامل پیام‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و از نحوه رسیدگی به پیام‌های فوری در ادارات خدمات شهری تا امکان پیگیری‌های بعدی آن‌ها به‌طور شفاف تشریح و توسط اعضای شورای شهر بررسی می‌شود.

رفیعی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای برنامه پایش تقویت پاسخگویی عوامل اجرایی شهرداری اصفهان حتی در سطح مدیران خواهد بود، خاطرنشان کرد: همراهی اعضای شورای اسلامی شهر با مجموعه ارتباطات مردمی از چند منظر قابل اهمیت است که یکی از آن‌ها رسیدگی به مطالبه شهروندانی است که نسبت به انجام نشدن پیگیری درخواست‌های خود در برخی مناطق شهرداری معترض هستند.

وی با بیان اینکه پیام‌های ویژه سامانه ۱۳۷ از سه راه بررسی توسط واحد پیگیری ویژه، انعکاس در شبکه‌های اجتماعی و مکاتبه رسمی با مراجع ذی‌ربط برای دریافت پاسخ رسمی و قانونی دنبال می‌شود، گفت: نامه‌نگاری برای مسائل چالش‌برانگیز شهری می‌تواند یکی از راههای ارتباطی شورای شهر و اداره ارتباطات مردمی باشد تا این موارد در صورت نیاز به ورود یا تسهیلگری توسط اعضای شورا به نتیجه مطلوب برسد، با این اقدام می‌توانیم اعضای شورای شهر را نیز در چرخه پیگیری پیام‌های ویژه وارد کنیم.

رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تدوین برنامه مدیریت راهبردی عملیات ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان در زمان بحران افزود: این برنامه هم‌زمان با دفاع مقدس ۱۲ روزه برای رویارویی با بحران‌های مختلف ارتباطی آماده شده و برای تدوین نسخه جدید آن نیازمند مشارکت اعضای شورای شهر و اشتراک تجارب آن‌ها هستیم.

وی گفت: برای حضور اعضای شورای اسلامی شهر در اداره ارتباطات مردمی بسته‌ای جامع از انواع درخواست‌های مردمی و چالش‌های فرایندی آماده می‌شود تا راهکار اعضا را در این زمینه کسب کنیم و برای طرح در شورای سیاست‌گذاری ۱۳۷ در دستورکار قرار دهیم.

کد خبر 909854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.