به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _شنبه بیستونهم شهریور_ در نخستین برنامه «پایش» با حضور در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه بار سنگین ارتباط میان مدیریت شهری و شهروندان به دوش کارشناسان سامانه ۱۳۷ است، اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی با بهرهگیری از ابزارها و فرایندهای بهروز و آماده بهکار در خدمت شهروندان است و بهعنوان یک مرجع قابل اعتماد موجب کاهش سرگردانی مردم خواهد شد.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۳۷ از زمان آغاز فعالیت مرکز ارتباطات مردمی تا امروز، روز به روز بیشتر به محل اعتماد و مرجع مردم تبدیل شده است، افزود: بسیاری از شهروندان مشکلات خود را با اطمینان به این شماره اعلام میکنند و مطمئن هستند که بازخورد دریافت خواهند کرد؛ این موضوع یک امتیاز مثبت برای این مرکز است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از صبوری و حوصله فراوان کارشناسان سامانه ۱۳۷، تصریح کرد: آنها هر پیام و درخواستی را همچون یک امانت تلقی میکنند و با پیگیری تا رسیدن به نتیجه، رسالت ارزشمند خود را انجام میدهند که امیدواریم این تلاشها روزبهروز بیشتر موجب جلب اعتماد مردم شود.
نورصالحی با تاکید بر لزوم سنجش رضایتمندی عمومی از مجموعه مدیریت شهری اصفهان به شکل ماهانه و سالانه خاطرنشان کرد: پیشنهاد میشود سازوکار ارزیابی دیجیتال و بدون دخالت انسانی در مرکز ارتباطات مردمی ایجاد شود تا هر شهروند بتواند میزان رضایت خود را به صورت مستقیم ثبت کند و به عملکرد واحدهای اجرایی امیتاز دهد.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به حجم نیازهای مردم، توسعه مرکز ارتباطات مردمی بسیار ضروری است، تصریح کرد: این نیاز به توسعه بهویژه در زمانهایی مانند آغاز سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای حملونقل عمومی بیشتر احساس شده و میتوان گفت یکی از مطالبات عمومی شهروندان است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگرچه وضعیت فعلی قابل قبول بوده است و کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به مردم بهکار میگیرند، اما شهرداری باید توسعه خدمات این مرکز را در دستور کار قرار دهد تا مراجعه شهروندان در همین نقطه پاسخ داده شود.
نورصالحی با تاکید بر اینکه بخشی از پاسخگویی به درخواستهای مردم که به سازمانهای زیرمجموعه شهرداری مربوط میشود، نباید از مرکز ارتباطات مردمی جدا شود، خاطرنشان کرد: این مسئله میتواند آسیبزا باشد، زیرا وجود یک مرجع بیطرف برای دریافت، پیگیری و رسیدگی به درخواستهای مردم ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه توجه به رفاه کارکنانی که در این مرکز فعالیت میکنند، اهمیت بسیاری دارد، افزود: کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی که ساعات طولانی مشغول پاسخگویی به تماس مردم هستند، باید از امکانات رفاهی و آسایشی کافی برخوردار باشند تا از ابتدای شیفت تا پایان کار بتوانند با نشاط، سرزندگی و روی باز پاسخگوی شهروندان باشند، زیرا در نهایت، بازخورد و نتیجه این تلاشها به سود شهروندان و در راستای بهبود مدیریت شهری خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران مناطق، معاونتها و سازمانهای مختلف شهرداری باید به بازخوردهای دریافتی از مرکز ارتباطات مردمی توجه ویژه داشته باشند، گفت: این مرکز بهعنوان نقطه تماس مستقیم با مردم، جایگاه منحصر بهفردی دارد؛ جایگاهی که بسیاری از سازمانها از آن بیبهرهاند.
نورصالحی تاکید کرد: وجود مرکز ارتباطات مردمی یک مزیت بزرگ برای شهرداری اصفهان است که امیدواریم این مزیت روزبهروز با بهبود و ارتقای سامانه ۱۳۷ تقویت شود و جایگاه آن بیش از پیش ارتقا پیدا کند.


نظر شما