به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، علی لطیفی در برنامه مثبت آموزش با اشاره به طرحواره تحول در برنامه درسی اظهار کرد: این طرحواره به دنبال مهندسی دوباره نظام آموزشی کشور است تا علاوه بر تغییر کتابهای درسی، بسترهای جدیدی برای یادگیری و تربیت دانشآموزان فراهم شود.
وی با بیان اینکه این طرح سه محور اصلی دارد افزود: نخست طراحی و اجرای برنامه درسی مدرسهای است که تاکنون در کشور وجود نداشته است و این برنامه به مدارس و معلمان امکان میدهد با خلاقیت خود، فعالیتهای آموزشی و تربیتی را در چارچوبی منسجم سازماندهی کنند و مهارتها و شایستگیهای مورد انتظار خانوادهها را به دانشآموزان بیاموزند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی دومین محور را طراحی و تولید بستههای یادگیری دانست و ادامه داد: کتاب دیگر تنها ابزار آموزش نخواهد بود، بلکه مجموعهای از منابع متنوع مانند انیمیشن، بازیهای آموزشی و ابزارهای تعاملی است که در اختیار معلمان و دانشآموزان قرار میگیرد.
لطیفی اضافه کرد: سومین محور این پروژه ایجاد نظام پشتیبانی و پایش است و برنامههای جدید فقط به مدارس ارسال نمیشوند، بلکه با بهرهگیری از فناوری، بازخوردگیری و اصلاحات مستمر صورت خواهد گرفت.
وی افزود: اجرای آزمایشی از مهر پیشرو در هشت مدرسه از پایه اول ابتدایی آغاز و طی سالهای آینده به تدریج به پایههای بالاتر گسترش مییابد.


نظر شما