به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی طغیانی امروز _پنجشنبه شانزدهم مرداد_ در هفتادوچهارمین ویژه برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آئین بهرهبرداری از ۱۴ کیلومتر مسیر رینگ چهارم ترافیکی اصفهان اظهار کرد: جایابیهای اشتباه صنعت در پیرامون شهر اصفهان سبب بروز مشکلاتی از جمله آلایندگی هوا شده و علاوه بر این، آلایندگی حملونقل صنعتی نیز ناشی از فعالیت همین صنایع است.
وی افزود: مدیریت شهری در اصفهان طی همه ادوار، فارغ از سلایق و جریانهای سیاسی همواره مسیر توسعه و حل مشکلات مردم را در پیش داشته و در مجموع برآیند فعالیتها مثبت بوده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تسهیل عبور و مرور میتواند به کاهش این آلایندگی حملونقلی کمک کند که از جمله راهکارهای آن، تکمیل حلقه چهارم ترافیکی است.
طغیانی با تاکید بر اینکه زمانی که فعالیتها در ادوار مختلف شورا و شهرداری را میبینم، میتوانم شهادت بدهم که عملکرد شورا و شهرداری در اصفهان نمونه موفق در کشور است؛ فارغ از اینکه کدام جریان و سلیقه سیاسی مدیریت را بر عهده دارد، زیرا در همه ادوار یک خط دنبال شده است، اظهار داشت: در همه این سالها مدیریت شهر اصفهان از استاندارد قدیم خود که تمیزی، زیبایی و طراوت شهر بوده، پایین نیامده است و در مسیر توسعه و حل و فصل مشکلات مردم گام برداشته است.
وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی گاهی نمایندگان از مصادیق شکست در شهرها و روستاهای خود یاد میکنند و این ایده را مطرح میکنند که ورود جمهوری اسلامی در واگذاری امور به شورا و شهرداریها کار اشتباهی بود، اما ما نمایندگان اصفهان با ذکر موفقیتهای مدیریت شهر در همه ادوار از آن دفاع میکنیم.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی از مردم درباره مسائل اصفهان میپرسیم، اولین مسئله زایندهرود و خشکی آن و مسائل زیستمحیطی است، افزود: دومین مسئله در همه کارهای مطالعاتی آلودگی هوا است.
طغیانی با تاکید بر اینکه روزهای پاک و قابل قبول انگشت شمار و معدود است، تصریح کرد: آمار بیماریها که منتسب به آلودگی هوا میشود، رو به فزونی است و از سوی دیگر ۶۰ درصد آلودگیها به دلیل وارونگی منتسب به صنعت میشود.
وی ادامه داد: آلودگی دیگر حملونقل صنعتی است که عدد کوچکی نیست، در این راستا اگر بر اساس آمار ۴۴ میلیون تن بار در استان جابهجا شود، حدود ۲ تا ۳ میلیون سفر کامیون و کشنده در اصفهان در سال رخ میدهد که آلایندگی شدید در کمربندی ایجاد میکند، البته این آمار اختصاص به بخشی از آن ترددهایی دارد که بارنامه برای آن صادر میشود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید این ترددها را تسهیل کرد تا عبور سریع انجام شود، زیرا توقف و دشواری در تردد، آلایندهها را بیشتر میکند و رینگ چهارم به این موضوع کمک میکند.
طغیانی افزود: ایجاد کمربندیها، کار وزارت راه و شهرسازی است، نه شهرداریها، اما مدیریت شهر با اجرای چنین پروژههایی بار کشور را برمیدارند و در این راستا سه همت هزینه کرده، در حالی که کار دولت بوده است.
وی با تقدیر از همه کسانی که در مسیر اجرای این پروژه تلاش کردند، گفت: ما به همه زحمات انجام شده میبالیم و معتقدم هر زمانی که این پروژه طراحی شده کار هوشمندانهای بوده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طراحیها در تهران به این صورت است که این شهر به صورت شطرنجی برش خورده و شهر را قطعه قطعه کرده است، همچنین وضعیت تردد ضد عبور و مرور پیاده است، اما هوشمندی طراحی در اصفهان را شاهدیم که تردد داخل شهر با خیابان و بلوارها تسهیل کرده است، بنابراین منطقیترین، مردمیترین و بهترین مدل است.


نظر شما