به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانیال صدری امروز _دوشنبه ششم مرداد_ در دومین نشست هماندیشی شهروندان مشارکتجوی شهر اصفهان اظهار کرد: اداره پیشگیری تخلفات شهری در سه حوزه ساختمان، سد معبر و مزاحمتهای شغلی بهصورت بیستوچهارساعته در سطح کلانشهر اصفهان در حال فعالیت است.
وی افزود: روزانه پیامهای بسیاری از طریق سامانه ۱۳۷ در حوزه تخلفات شهری ثبت میشود که ملزم به پیگیری آن هستیم و بخشی از آنها به ویژه موضوعات مربوط به تخلفات ساختمانی نیاز به رسیدگی و پاسخ فوری دارند
رئیس اداره پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به زمانبر بودن روند رسیدگی به پروندههای بند ۲۰ تصریح کرد: فرایند تشکیل پرونده و اعمال قانون در این خصوص، بهطور معمول به حداقل یک تا دو ماه زمان نیاز داشته و طبق قانون، این مهلت قانونی باید طی شود و امکان اقدام فوری در بیشتر موارد وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه کارشناسان سامانه ۱۳۷ باید به شهروندان درباره روند رسیدگی به پروندههای تخلف شهری مشاوره لازم را بدهند، گفت: در صورتی که شهروند از ابتدا در جریان زمانبندی رسیدگی به تخلفات قرار گیرد، هم این روند منطقیتر پیش خواهد رفت و هم تماسهای تکراری سامانه ۱۳۷ کاهش مییابد.
صدری خاطرنشان کرد: مزاحمتهای شغلی همچون مزاحمت یک صافکاری که همزمان تغییر کاربری مسکونی به خدماتی و تجاری نیز داشته است زمانبر بوده و شهروند باید بداند که این فرایند ممکن است تا سه ماه زمان نیاز داشته باشد یا جلوگیری از فعالیت کارگاههای ریختهگری و انتقال به محل مناسب زمان میبرد و نیازمند انجام تشریفات خاص خود، اخذ تدابیر لازم و تصمیمگیری در حوزههای مختلف است.
وی اضافه کرد: شهروندان باید بدانند که کمک به متکدیان موجب رشد این پدیده در شهر شده و سادهترین کاری که نیاز است انجام دهند کمککردن به نیازمندان از طریق نهادها و خیریههای رسمی و مورد اعتماد به جای کمک به متکدیان در خیابان است.
رئیس اداره پیشگیری از تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: باید درباره آسیبهایی که کمک به متکدیان در شهر ایجاد میکند بهویژه متکدیانی که بهصورت گروهی در شهر ظاهر میشوند، فرهنگسازی شود.
صدری تاکید کرد: در تلاش هستیم کارتن خوابی یا تکدیگری را در شهر اصفهان به کمترین حد ممکن برسانیم.


نظر شما