شهرداری یک هلدینگ بزرگ با بیش از ۳۰۰ وظیفه کلیدی است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: شهرداری همچون یک هلدینگ بزرگ با بیش از ۳۰۰ وظیفه کلیدی است که شامل بیش از ۷۰ مجموعه مختلف می‌شود.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری یک نهاد بین‌بخشی با مسئولیت‌های متعدد است، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد شهرداری اصفهان بیش از ۳۰۰ وظیفه و فعالیت کلیدی را مدیریت می‌کند و شهروندان از تولد تا مرگ به‌نوعی با خدمات شهرداری درگیر هستند و این نهاد به عنوان بخشی از حاکمیت، نقش مهمی در جلب اعتماد و رضایت مردم دارد.

وی افزود: شهرداری جزو معدود نهادهایی است که بخش عمده بودجه خود را به حوزه عمرانی اختصاص می‌دهد و در ۳۰ سال گذشته حدود ۳۰ درصد هزینه‌های شهرداری اصفهان به بخش جاری و ۷۰ درصد به پروژه‌های عمرانی تعلق داشته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تاکید کرد: بیشتر منابع مالی شهرداری از محل درآمدهای خودش تأمین می‌شود، غیر از مواردی همچون اوراق مشارکت که با حمایت دولت و بانک مرکزی اجرا می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به ساختار سازمانی این نهاد گفت: شهرداری در حوزه‌های مختلفی از جمله خدمات شهری، محیط زیست، ترافیک، معماری و شهرسازی، فرهنگی-اجتماعی و عمران شهری فعالیت می‌کند و این وظایف در قالب ۱۵ منطقه، ۲۱ سازمان و شرکت تخصصی اجرایی می‌شود و در واقع شهرداری همچون یک هلدینگ بزرگ با بیش از ۳۰۰ وظیفه کلیدی است که شامل بیش از ۷۰ مجموعه مختلف می‌شود.

وی با اشاره به بودجه سال جاری شهرداری اصفهان اضافه کرد: بودجه سال جاری ۴۱ هزار میلیارد تومان است که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن به هزینه‌های جاری و مابقی به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه خدمات غیرحضوری، یکی از اولویت‌های شهرداری اصفهان است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته هدف‌گذاری برای ارائه ۶۰ خدمت غیرحضوری انجام شد که همگی محقق شده است و هم‌اکنون در حال تکمیل بسته جدیدی از خدمات هستیم، همچنین سامانه شهرسازی را تقویت کرده‌ایم تا خدمات بهینه‌تری ارائه شود؛ در این راستا سامانه میز خدمت شهرداری اصفهان به‌نشانی My.isfahan.ir در اختیار شهروندان است.

ابراهیمی با اشاره به راه‌اندازی رسمی سامانه «اصفهان +۲۲۰» در بیست‌ودوم تیر سال جاری هم‌زمان با روز ملی فناوری اظهار داشت: این پروژه شامل خدمات سازمانی، امکانات فنی و سایر نیازهای شهروندان در حوزه خدمات الکترونیک و هوشمند است و با ایجاد تحول در خدمات شهری به‌عنوان درگاهی هوشمند، ارتباط بین شهرداری، شهروندان و سایر نهادهای مدیریت شهری را تسهیل می‌کند؛ برنامه کاربردی اصفهان من نیز ارتقای چشمگیری یافته و کاربران آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با اشاره به قابلیت‌های جدید طرح «اصفهان من + ۲۲۰» خاطر نشان کرد: خدمات جمع‌آوری پسماند (اصپاک)، مجوز برگزاری مراسم مذهبی، درخواست نام‌گذاری معابر، خدمات آرامستان، اقدامات عمرانی همچون حفر چاه، پیاده‌رو و جداول، آسفالت معابر و سایر موارد و ثبت درخواست ۱۳۷ به‌صورت اینترنتی از جمله قابلیت‌های اضافه شده در حوزه خدمات شهری و زندگی در شهر است.

معاون شهردار اصفهان ادامه داد: قابلیت‌های اضافه شده در حوزه ارتباط با مدیریت شهری شامل درخواست از شهردار، درخواست ملاقات با مدیران مناطق یا شهردار، ملاقات با اعضای شورای اسلامی شهر و مردم سلام می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پلاک آبی هوشمند، شکایت ساختمانی، دریافت کد نوسازی آپارتمان و اطلاع از قرارگیری ملک در بافت فرسوده از جمله قابلیت‌های اضافه شده در حوزه ساخت‌وساز و شهرسازی است، قابلیت اضافه شده در حوزه کسب‌وکار و مشاغل شامل درخواست تابلو اصناف می‌شود.

وی با اشاره به امکانات جدید ارائه شده در این برنامه گفت: دستیار هوشمند شهروندی (اصبات)، پاسخ به سوالات در مورد خدمات شهری به‌صورت متن و صوت، اطلاع از اخبار روز و وضعیت آب و هوا، زمانبندی رسیدن اتوبوس به ایستگاه (در آینده مکان‌مند می‌شود)، نقشه شهر (جانمایی اماکن و امکانات مختلف شهروندی و گردشگری روی نقشه شهر همچون رستوران، هتل و سرویس بهداشتی)، مسیریابی روی نقشه، ملک من و خودروی من در قسمت پروفایل، اطلاع از رویدادهای فرهنگی شهر و دریافت بازخورد از قسمت پشتیبانی و ثبت نظر و پیشنهاد در اپلیکیشن از جمله این امکانات است.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا ادامه داد: بخش شرقی رینگ چهارم اصفهان، اگرچه مراسم افتتاح رسمی برگزار نشده، اما در عمل به بهره‌برداری رسیده است؛ راه‌اندازی آزمایشی خط دو متروی این کلان‌شهر تا شهریور برنامه‌ریزی شده است، توسعه ناوگان حمل‌ونقل برقی از اولویت‌های فعلی شهرداری است و تأمین تجهیزات عمرانی برای بهبود کیفیت خدمات در دستور کار قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به عملکرد شهرداری در شرایط ویژه تاکید کرد: میانگین بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی به‌طور معمول ۳۰ دقیقه است، اما مطالعات نشان می‌دهد این شاخص در شهرداری اصفهان به ۳ تا ۴ ساعت می‌رسد.

ابراهیمی گفت: اصفهان شهر بزرگی با مردم فرهیخته است و مدیریت شهری تمام تلاش خود را می‌کند تا از این جایگاه رفیع صیانت کند و خدمات شایسته‌تری ارائه دهد که امیدواریم با حمایت شهروندان، روز به روز شاهد ارتقای کیفیت زندگی در اصفهان باشیم.

کد خبر 884738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۴/۲۷
    0 0
    واقعا کی تمام میشه