به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا نظریان در نشست مشترک شورای معاونان ناحیه سه اصفهان با اشاره بر نقش محوری معلمان در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین، اظهار کرد: معلم توانمند، موتور محرک مدرسه و تحول آموزشی است و باید توانمندسازی فرهنگیان را در اولویت قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تحول در مدرسه از کلاس درس آغاز میشود، افزود: توانمندسازی معلمان در حوزههای هوش مصنوعی، روشهای نوین تدریس، فضای مجازی، سند تحول بنیادین و آموزش مشارکتی باید به طوری جدی در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: اجرای طرحهایی همچون حامی، اجتماعات یادگیری، شمیم، نوجوان خوارزمی، تحلیل سوالات امتحانات نهایی و نبض آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی اهمیت بسیاری دارد.
وی از نظارت بر فرایند ثبتنام دانشآموزان بهعنوان یکی از دغدغههای مهم استان یاد کرد و گفت: طی آغاز ثبتنام پایههای ابتدایی و متوسطه اول با حضور میدانی در مدارس و توجه به دستورالعملهای نظارتی باید با منع بروز مشکلات برای اولیا، روند ثبتنام تسهیل شود.
نظریان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی جامعه برپایی جلسات متعدد آموزشی به عنوان میز خدمتی برای مردم تلقی میشود، از اینرو با همدلی و همافزایی باید زمینهساز خدمت مؤثر به دانشآموزان و خانوادهها باشیم و به مسائل آنها با نگاه مسئولانه پاسخ دهیم، چرا که موفقیت در تعلیم و تربیت از همین مسیر عبور میکند.
نظر شما